3 szakértői tipp a sikeresebb honlaphoz

Az elmúlt évtizedben sok kisvállalkozás beleesett abba a hibába, hogy fontosabb volt maga az a tény, hogy legyen egy honlapja, mint az, hogy milyen vagy mennyire hatékony az. Szakértőnk szerint viszont sokat profitálhatunk abból, ha feltárjuk a hibákat!

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nyár alkalmas időszak arra, hogy minden vállalkozás rendbe tegye a honlapját. Év közben, a munka hevében általában nincs rá idő, hogy elemezgessük a hatékonyságát. Érdemes azonban időnként felülvizsgálni, hogy vajon hozza-e a kívánt eredményeket, hiszen az egyik legfontosabb marketing eszközről van szó.

Az elmúlt évtizedben sok kisvállalkozás beleesett abba a hibába, hogy fontosabb volt maga az a tény, hogy legyen egy honlapja, mint az, hogy milyen vagy mennyire hatékony az.

Ma már szerencsére egyre több cég döbben rá, hogy egyáltalán nem mindegy például:

  • hogyan épül fel a honlap tartalom,
  • mennyire megnyerő a dizájn,
  • milyen gyakran frissül a honlap,
  • mennyire hatékony,
  • mennyi látogatója van.
Egy használhatatlan weblap sajnos sokkal többet árt, mint ahogy azt első ránézésre gondolnánk.
Ha már minden kész, csak a látogató hiányzik...
A különböző keresőkben 2-6 hétbe is beletelik, mire az oldal indexelésre kerül és a honlap a kulcsszavakra előrébb sorolódik. Ez alatt az idő alatt, ha a weboldal már látogatók fogadására alkalmas, semmiképp sem érdemes várni. Már ilyenkor is hozhatunk a honlapra látogatót, elkezdhetjük a forgalomnövelést. Sőt a későbbiek során is érdemes lesz online, kattintás alapú hirdetésekkel kiegészíteni a saját ’organikus’ találatok számát.
Miért ártalmas egy használhatatlan weblap?

- Bizalmatlanságot ébreszt az érdeklődőben

- Elmaradt hasznot termel

- Rontja a cég imázsát

- Plusz egy indok, hogy miért a konkurenst válassza a vevő

Ha a honlap nem növeli a bolt forgalmát vagy alacsony a látogatottsága, az már éppen elég ok arra, hogy komolyabb vizsgálatnak vessük alá az oldalt.

Kép:PP archív

1. Kinek a készülékében van a hiba?

Első körben érdemes tájékozódni, hogy mi a konkrét probléma, hol lehet a hiba: például kevés a látogató, vagy éppen sok látogató, de kevés ebből a megrendelés és az árajánlatkérés. Az is gyakori probléma, hogy nem az a réteg akar nálunk vásárolni, akiket el szeretnénk érni a szolgáltatásunkkal.

Azzal sem árt tisztába lenni, hogy mik a trendek, milyen változások történtek a régi honlap elkészítése óta. Gondoljunk csak a webdesign vagy a honlap felépítésének változására, vagy jó példa erre a mobilra való optimalizálás kérdése is. (Itt olvashat részletesen arról, hogy ez kinek és miért éri meg.)

Tartalom, tartalom, tartalom!
A statisztikák szerint ugyanis a legtöbb forgalmat többnyire a jó SEO, avagy a keresőoptimalizálás, valamint természetesen az exkluzív tartalom generálja. Érdemes komolyan átgondolni, hogy az adott honlapon milyen információkat közlünk, honnan veszünk át anyagokat, milyen képeket és videókat teszünk fel. Ha közéleti témában mozgunk, akkor például figyelni kell a közízlést, és ahhoz kell igazítani mindent, ez ugyanis garantáltan rövidtávon is sikeressé tesz egy weboldalt. Ha nem tartalmat közvetítünk, hanem saját termékeket vagy szolgáltatást árulunk, abban az esetben válasszunk mindig profi fotóst és prezentőrt, hogy minden a lehető legnagyobb minőségben kerüljön tálalásra. Az adatok alapján a leg több pénzt és a legtöbb látogatót azok a honlapok generálják, akik nagyon sokat adnak a minőségre. De például a jó domain név is sokat jelent.
2. Mi újság a konkurensek háza táján?

Érdemes időnként megnézni a konkurensek weblapját is. Nem azért, hogy megtudjuk, mit lehet koppintani róluk, hanem inkább azért, hogy képbe kerüljünk és egy kicsit vevő szemszögből nézzük a versenytársakat.

Képzeljük magunk elé: hogyha egy potenciális vevő érdeklődik, és információt keres, vajon milyen ajánlatokkal vagy honlapokkal fog még találkozni rajtunk kívül. Ha kicsit elemezzük, hogy a látogató problémájára milyen megoldások jöhetnek szóba, könnyebb lesz eldönteni, nekünk mit kellene javítanunk. Ahelyett, hogy egymást másolnák a versenytársak, inkább azt kellene kitalálni, mivel lehetnének mások, jobbak vagy többek, mint az átlag.

3. Honlapdiagnózis szakértőktől

Sokat segíthet egy honlapanalízis is. Általánosan elmondható, hogy a neten kétféle honlapelemzéssel találkozhatunk. Az egyik a marketing szempontok szerint vizsgálja a weblapot, a másik informatikai, vagy keresőoptimalizálás oldalról veszi górcső alá a kiszemelt weboldalat. A marketing szemléletű honlapdiagnózis általában magába foglalja a tartalom, a honlapszöveg, a design, a webergonómia, és a honlapfelépítés elemzését.

Az informatikai analízis technikai elemzést takar. Vizsgálja a felépítést, a forráskódot vagy a konfigurációt, és azt is, hogy a honlap mennyire felel meg a keresők elvárásainak: bejárható-e a weboldal a kereső robotok számára és mennyire helyesen optimalizált egy-egy kulcsszóra. Honlapelemzést ingyenes és fizetős formában is találhatunk a neten. Ha valaki már rendelkezik egy nem működő weblappal, az nagyon jól tudja, hogy érdemes rááldozni némi pénzösszeget annak érdekében, hogy a nem működő weboldalból hatékony ügyfélszerző marketing eszköz legyen.

Röviden összegezve, ha kiderülnek a hibák, az csak jót hoz, hiszen a hibákból tanulni lehet. Cél az, hogy a tájékozódás és a diagnózis felállítása után sem dőljünk hátra, hanem szisztematikusan kezdjük el kijavítani a hibákat, úgy, hogy az ügyfélszerző gépezet minél előbb beinduljon, és őszre optimálisan működjön.

Szilágyi Tímea www.mikromarketing.hu

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo