A Westel születésnapján Magyarországon egyedülálló eseményre került sor, a Siemens Mobile, az Ericsson és a Nortel Networks közreműködésével az országban elsőként a Westel kísérleti UMTS hálózatán bemutatkozott a videótelefon. A társaság GSM rendszerébe integrált, Budapest négy különböző pontján UMTS lefedettséget nyújtó pilot hálózatot a Westel szakemberei a Siemens Mobile legújabb, videóátvitelre alkalmas harmadik generációs készülékével tesztelik. A sajtótájékoztató keretében Sugár András videókapcsolat segítségével folytatott beszélgetést Eppel Jánossal, a Porsche Hungária ügyvezetőjével és a legkorszerűbb mobilhálózat segítségével a tájékoztató helyszínén is követhető volt a Volkswagen Touareg modelljének rövid, külső helyszíni bemutatója.
A harmadik generációs hálózatán a gyors adatátvitel, a videótelefonálás mellett az eddigieknél jóval átfogóbb és érdekesebb tartalomkínálat valósítható meg, amely a szöveg és kép mellett hangsúlyosan magában foglalja a jó minőségű multimédiás anyagok gyors továbbítását is.
A Westel szintén elsőként létrehozta és bemutatta Magyarország első, a harmadik generációs eszközök későbbi lehetőségeihez igazított mobilportálját is, amely az esemény után a Westel internetes oldalán bárki számára megtekinthető lesz.
A harmadik generációs rendszer a most a Westel hálózatán igénybe vehető képes, mozgóképes tartalmak, szolgáltatások (videóküldés, videóletöltés, új generációs WAP, TV adás mobilon) és alkalmazások használatát teszi még könnyebben elérhetővé, a jelenlegit többszörösen meghaladó átviteli sebességre támaszkodva a felhasználók többek között az online videóközvetítést, videótelefonálást, hálózaton keresztüli játékokat, élő televíziós közvetítést, videós hírszolgáltatást is igénybe vehetik majd.
![]() |
10 év, 18 milliárd perc beszélgetés
A GSM egyértelműen az ország egyik sikertörténete és a Westel az elmúlt 10 év legsikeresebb hazai mobilszolgáltatója. Ma már az ország lakosságának több mint harmada tartozik a 06-30-asok táborába és az elmúlt egy évtizedben a társaság ügyfelei összesen 18 milliárd percnyi hívást bonyolítottak mobiltelefonjukon. A Westel a legjobb TOP 200 vállalatként, a 20 legnagyobb magyarországi társaság egyikeként, Európai Minőségi díjas, nemzetközi színtéren elismert szervezet.
A Westel tulajdonosai 1993. október 27-én, a társaság alapító okiratának aláírásával indították útjára az ország legnagyobb mobilszolgáltatóját. Alig 10 esztendő leforgása alatt az ország közel 100 százalékán elérhető, közel 2000 bázisállomásból álló hálózat épült ki, és a partnerhálózatok révén a hazai szolgáltatók közül külföldön a legtöbb helyen, 120 ország 270 hálózatán telefonálhatnak a westelesek.
A Westel 10 év alatt Európa egyik, minőség, hatékonyság és innováció szempontjából kiemelkedő mobiltársaságává vált. A Westel hamar bebizonyította, hogy a vegyes érzelmekkel fogadott GSM alapvető emberi igényt, a szabad kommunikáció szükségét szolgálja ki.
A kezdetek óta minőségi, saját és nemzetközi fejlesztésű megoldásokra támaszkodó társaság már működésének első évében vezető szerepre tett szert, amelyet azóta is őriz. Az ügyfelek számára vonzó ajánlatok mellett a Westel üzleti téren is versenytársainál jóval hatékonyabb működést képes felmutatni, amit példáz, hogy működésének 9 éve alapján a legjobb magyar vállalat címét nyerte el. A hazai szakemberekre támaszkodó vezetés és a mára közel 2000 fős munkatársi gárda az Európai Minőségi Díj mellett elnyert számos értékes elismeréssel, az MMS világpremierjével egyértelművé tette, hogy a térségben is lehetséges nemzetközi vonatkozásban is értékes vállalatot építeni és működtetni. "Az elmúlt tíz év is igazolja, hogy az információs társadalom mozgató erői - sokszor szó szerint - a kezünkben vannak. Az Ericsson számára kitüntető szerep részese lenni a Westellel ennek az úttörő módra, folyamatosan megvalósuló technológiai fejlődésnek." - nyilatkozta Fodor István, az Ericsson Magyarország elnöke.
A GSM bevezetését követő optimista várakozásokat felülmúló sikert érzékelteti, hogy a Westel ügyfeleinek száma a három szereplős mobilpiacon 1999-hez képest megháromszorozódott és mára elérte a 3,6 milliót. Az elmúlt 10 esztendőben a társaság ügyfelei 1,8 milliárd, azaz 145 millió gépelt oldalnak megfelelő SMS-t küldtek telefonjukról és mintegy 85 millió alkalommal keresték meg kérdéseikkel, problémáikkal az éjjel-nappal működő telefonos ügyfélszolgálatot, ahol az ügyintézőkkel összesen 1 millió órányi, azaz több mint 114 évnyi beszélgetést folytattak.
Ingyenes MMS-ek három hónapig
Az MMS, a fényképes üzenetküldés szolgáltatás egyre népszerűbb. A Westel tavalyi világpremierjét követően ma már a forgalmazott akciós készülékek jelentős része színes kijelzős, multimédiás mobiltelefon és azok egyre nagyobb számban már beépített kamerával rendelkeznek. A 3,6 millió ügyfél bizalmát élvező, idén 10. születésnapját ünneplő Westel ügyfelei ráadásul kellemes ünnepi meglepetésben részesülnek: egy egyszerű regisztráció ellenében három hónapon át havonta 30 MMS üzenetet küldhetnek díjmentesen.
A havi 30 ingyenes MMS ráadásul nem csak korlátozottan érvényes, az üzenetek bármely hálózatba és e-mail címre, tehát minden belföldi előfizetőnek elküldhetők. Az akció ugyan három teljes hónapra, novembertől január végéig szól, de aki a Westel születésnapját követően még októberben aktiválja a kedvezményt, az a hónap utolsó néhány napjában is 30 ingyenes MMS-sel „lesz gazdagabb”. Fontos tudni, hogy az adott hónapban fel nem használt MMS üzenetek nem vihetők át a következő hónapra, így akinek sok képes mondanivalója van, az akció ideje alatt minden hónapban éljen a lehetőséggel.