10 éves a Westel

10 éve, 1993. október 27-én írták alá Magyarország legnagyobb mobilszolgáltatójának alapító okiratát. A tizedik születésnap alkalmából a Westel központjában megrendezett sajtótájékoztatón a társaság a legújabb harmadik generációs készülékeken elsőként az országban videótelefonálással egybekötött UMTS bemutatót tartott.

A Westel születésnapján Magyarországon egyedülálló eseményre került sor, a Siemens Mobile, az Ericsson és a Nortel Networks közreműködésével az országban elsőként a Westel kísérleti UMTS hálózatán bemutatkozott a videótelefon. A társaság GSM rendszerébe integrált, Budapest négy különböző pontján UMTS lefedettséget nyújtó pilot hálózatot a Westel szakemberei a Siemens Mobile legújabb, videóátvitelre alkalmas harmadik generációs készülékével tesztelik. A sajtótájékoztató keretében Sugár András videókapcsolat segítségével folytatott beszélgetést Eppel Jánossal, a Porsche Hungária ügyvezetőjével és a legkorszerűbb mobilhálózat segítségével a tájékoztató helyszínén is követhető volt a Volkswagen Touareg modelljének rövid, külső helyszíni bemutatója.

A harmadik generációs hálózatán a gyors adatátvitel, a videótelefonálás mellett az eddigieknél jóval átfogóbb és érdekesebb tartalomkínálat valósítható meg, amely a szöveg és kép mellett hangsúlyosan magában foglalja a jó minőségű multimédiás anyagok gyors továbbítását is.

A Westel szintén elsőként létrehozta és bemutatta Magyarország első, a harmadik generációs eszközök későbbi lehetőségeihez igazított mobilportálját is, amely az esemény után a Westel internetes oldalán bárki számára megtekinthető lesz.

A harmadik generációs rendszer a most a Westel hálózatán igénybe vehető képes, mozgóképes tartalmak, szolgáltatások (videóküldés, videóletöltés, új generációs WAP, TV adás mobilon) és alkalmazások használatát teszi még könnyebben elérhetővé, a jelenlegit többszörösen meghaladó átviteli sebességre támaszkodva a felhasználók többek között az online videóközvetítést, videótelefonálást, hálózaton keresztüli játékokat, élő televíziós közvetítést, videós hírszolgáltatást is igénybe vehetik majd.







Az UMTS indulása új lehetőségek előtt nyitja meg az utat és a meglévő GSM/GPRS hálózatokkal együtt, a kettős üzemmódú készülékekkel az ügyfelek az országban bárhol telefonálhatnak majd, meghatározott helyeken a gyors adatátvitel lehetőségével élve. Az integrált hálózatok előnye, hogy a felhasználók számára hosszabb távon, az UMTS lefedettség igény szerinti kiépítése során is elérhető marad az addig megszokott és használt GSM rendszer, az állandó, korlátozás nélküli elérhetőség. Kétségtelen, hogy az évtizedes távlatban nagy lehetőségeket kínáló harmadik generációs mobilhálózat kiépítése a technológia alkalmazását sikeresen bemutató tesztek ellenére számos nyitott kérdést vet fel, és problémák sorát kell leküzdeni a felhasználói igények maradéktalan kielégítéséhez. A Westel támogatja azokat a törekvéseket, hogy a koncessziós jogot a szolgáltatók későbbi forgalmukhoz igazítva fizessék meg, az UMTS bevezetése kezdetén erőforrásaikat elsősorban a rendszer gyorsabb telepítésére, a mind teljesebb lefedettségre, a szolgáltatások fejlesztésére fordíthassák.

10 év, 18 milliárd perc beszélgetés

A GSM egyértelműen az ország egyik sikertörténete és a Westel az elmúlt 10 év legsikeresebb hazai mobilszolgáltatója. Ma már az ország lakosságának több mint harmada tartozik a 06-30-asok táborába és az elmúlt egy évtizedben a társaság ügyfelei összesen 18 milliárd percnyi hívást bonyolítottak mobiltelefonjukon. A Westel a legjobb TOP 200 vállalatként, a 20 legnagyobb magyarországi társaság egyikeként, Európai Minőségi díjas, nemzetközi színtéren elismert szervezet.

A Westel tulajdonosai 1993. október 27-én, a társaság alapító okiratának aláírásával indították útjára az ország legnagyobb mobilszolgáltatóját. Alig 10 esztendő leforgása alatt az ország közel 100 százalékán elérhető, közel 2000 bázisállomásból álló hálózat épült ki, és a partnerhálózatok révén a hazai szolgáltatók közül külföldön a legtöbb helyen, 120 ország 270 hálózatán telefonálhatnak a westelesek.

A Westel 10 év alatt Európa egyik, minőség, hatékonyság és innováció szempontjából kiemelkedő mobiltársaságává vált. A Westel hamar bebizonyította, hogy a vegyes érzelmekkel fogadott GSM alapvető emberi igényt, a szabad kommunikáció szükségét szolgálja ki.

A kezdetek óta minőségi, saját és nemzetközi fejlesztésű megoldásokra támaszkodó társaság már működésének első évében vezető szerepre tett szert, amelyet azóta is őriz. Az ügyfelek számára vonzó ajánlatok mellett a Westel üzleti téren is versenytársainál jóval hatékonyabb működést képes felmutatni, amit példáz, hogy működésének 9 éve alapján a legjobb magyar vállalat címét nyerte el. A hazai szakemberekre támaszkodó vezetés és a mára közel 2000 fős munkatársi gárda az Európai Minőségi Díj mellett elnyert számos értékes elismeréssel, az MMS világpremierjével egyértelművé tette, hogy a térségben is lehetséges nemzetközi vonatkozásban is értékes vállalatot építeni és működtetni. "Az elmúlt tíz év is igazolja, hogy az információs társadalom mozgató erői - sokszor szó szerint - a kezünkben vannak. Az Ericsson számára kitüntető szerep részese lenni a Westellel ennek az úttörő módra, folyamatosan megvalósuló technológiai fejlődésnek." - nyilatkozta Fodor István, az Ericsson Magyarország elnöke.

A GSM bevezetését követő optimista várakozásokat felülmúló sikert érzékelteti, hogy a Westel ügyfeleinek száma a három szereplős mobilpiacon 1999-hez képest megháromszorozódott és mára elérte a 3,6 milliót. Az elmúlt 10 esztendőben a társaság ügyfelei 1,8 milliárd, azaz 145 millió gépelt oldalnak megfelelő SMS-t küldtek telefonjukról és mintegy 85 millió alkalommal keresték meg kérdéseikkel, problémáikkal az éjjel-nappal működő telefonos ügyfélszolgálatot, ahol az ügyintézőkkel összesen 1 millió órányi, azaz több mint 114 évnyi beszélgetést folytattak.

Ingyenes MMS-ek három hónapig

Az MMS, a fényképes üzenetküldés szolgáltatás egyre népszerűbb. A Westel tavalyi világpremierjét követően ma már a forgalmazott akciós készülékek jelentős része színes kijelzős, multimédiás mobiltelefon és azok egyre nagyobb számban már beépített kamerával rendelkeznek. A 3,6 millió ügyfél bizalmát élvező, idén 10. születésnapját ünneplő Westel ügyfelei ráadásul kellemes ünnepi meglepetésben részesülnek: egy egyszerű regisztráció ellenében három hónapon át havonta 30 MMS üzenetet küldhetnek díjmentesen.

A havi 30 ingyenes MMS ráadásul nem csak korlátozottan érvényes, az üzenetek bármely hálózatba és e-mail címre, tehát minden belföldi előfizetőnek elküldhetők. Az akció ugyan három teljes hónapra, novembertől január végéig szól, de aki a Westel születésnapját követően még októberben aktiválja a kedvezményt, az a hónap utolsó néhány napjában is 30 ingyenes MMS-sel „lesz gazdagabb”. Fontos tudni, hogy az adott hónapban fel nem használt MMS üzenetek nem vihetők át a következő hónapra, így akinek sok képes mondanivalója van, az akció ideje alatt minden hónapban éljen a lehetőséggel.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo