Hozzátette, lényeges, hogy soha ne mentsék el a személyes és pénzügyi adatokat online fiókokban, böngészőkben. Bár körülményesebb minden egyes alkalommal például jelszószéfből előhívni az adatokat, ez sokkal biztonságosabb eljárás.
Közölte, online vásárláskor érdemes virtuális kártyát használni fizetésekor, amire mindig csak a vásárlás előtt töltsenek fel annyi pénzt a vevők, amennyit éppen kifizetnek.
Mivel a telefonos csalások is nagyon elterjedtek, ha valakit a bankja nevében hívnak fel és adatokat kérnek tőle, tegye le a telefont és ő maga hívja vissza az ügyfélszolgálatot: a pénzintézeti adatok szerint 3 éve még a bankkártya csalási károk többségét a hitelintézetek viselték, az ügyfelek kára 2019-ben még csak 8 százalék volt, ám 2023 első negyedévében már 83 százalék volt az olyan incidens, ahol egyértelműen az ügyfél hibázott, és emiatt a bank nem térítette meg a kárt.
Egy újabb szakértői tanács szerint az ügyfél mindig gondolja végig, mire kérik, ne engedje sürgetni magát: például a blokkolt csomagra hivatkozó sms esetén tegye fel azt a kérdést önmagának, hogy vár-e bárkitől csomagot külföldről? Minden kattintás előtt mérlegelje, hogy van-e bármi gyanús az üzenetben, legyen az a feladó, a link furcsasága vagy a szokatlan nyelvi fordulatok.
Az ESET közölte: alapvető biztonsági előírás az is, hogy senki ne nyisson meg mellékletet ismeretlen feladótól, főleg tömörített állományokat, kettős kiterjesztésű fájlokat, illetve a közösségi média felületeken vagy csevegőkben is gondolkodjanak el, mielőtt bármilyen hivatkozást megnyitnának.
(MTI)