Ez utóbbi alól kivételt képeznek azonban azok a karbantartási műveletek, amelyek az anyacég által fedezett garanciák feltételei. A szabályok elsősorban arról rendelkeznek, hogy a független karbantartó- és szerelőműhelyek, illetve alkatrész-kereskedők könnyebben hozzájussanak a szükséges gyári műszaki információkhoz, valamint jobb hozzáférésük legyen a márkapiacokhoz.
Joaquín Almunia, az Európai Bizottság versenyügyi felelőse brüsszeli sajtótájékoztatóján úgy vélte, az új szabályok elsősorban a fogyasztóknak kedveznek, mert jelentős kiadásmegtakarítást eredményezhetnek. A szabályozás 2010. június 1-jétől lép életbe.
Bővebb információ a kérdésről a Bizottság ezen oldalán olvasható.
Vége a márkaszervizek monopóliumának
Az Európai Bizottság döntése alapján a jövőben az autógyárak nem kötelezhetik az autótulajdonosokat arra, hogy kizárólag márkaszervizben végezzék járműveik felülvizsgálatát és javítását.
Véleményvezér
Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött
A németek keményebbek lennének Moszkvával.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?
Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?