Vasutassztrájk: jogalap nélkül

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége szerint a jelenlegi vasutassztrájk nem fér össze a hazai jogszabályok szellemével, így jogalapja sincs.

A VOSZ álláspontja a vasutassztrájkról:

1. Az Országos Érdekegyeztető Tanács keretei között 2007. december 21-napján a kormány és a szociális partnerek - köztük a Vasutas Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) tagjait is tömörítő Liga Szakszervezetek - 5,0 - 7,5 százalékos, a 2008. évre érvényes keresetnövelési értékben állapodtak meg. A bérmegállapodást a Liga Szakszervetek képviselője is aláírta.

2. A folyamatban levő vasutassztrájk során a VDSZSZ és a Liga Szakszervezetek közös elnöke ennél csaknem 10 százalékkal magasabb bért követel, ami a decemberi OÉT megállapodás felrúgásával egyenértékű. Ez a magatartás veszélybe sodorja az évtizedes, működő béralku-mechanizmust, megkérdőjelezi jelenét és jövőjét, kétségessé teszi értelmét. A VOSZ csakúgy mint eddig, ezután is kizárólag olyan partnerekkel kíván tárgyalni és szerződést kötni, akik/amelyek a megkötött megállapodásokat betartják és betartásért felelősséget vállalnak.

3. A VOSZ továbbra is tiszteletben tartja a munkavállalók sztrájkhoz való jogát, de ellenez minden törvénysértő és nagy kárt okozó magatartást. A Szövetség álláspontja szerint a jelenlegi sztrájk nem fér össze a hazai jogszabályok szellemével, s jogalapja sincs. A jogalap nélküli, rosszul szervezett munkabeszüntetés súlyosan sérti a vállalkozások, munkáltatók, munkavállalók (nyugdíjasok, diákok) érdekeit, lejáratja a nagy tradícióval rendelkező hazai vasutasságot és veszélyezteti a munkahelyeiket is.

4. Ezzel párhuzamosan lehetetlenné teszi az iparosok, kereskedők és szolgáltatók értékalkotó tevékenységét: zavartkelt és kárt okoz. Ezt nem hagyhatjuk szó nélkül ezért a VOSZ

  • Kéri a sztrájkoló vasutasokat, hogy vegyék fel a munkát és folytassák a mindannyiunk számára hasznos tevékenységüket.
  • Kéri az OÉT Munkavállalói Oldalát alkotó szakszervezeti konföderációkat, hogy világos állásfoglalásban fejezzék ki viszonyukat a mostani sztrájkhoz, nevezetesen: támogatják vagy elutasítják azt, illetve érvényesnek és magukra nézve kötelező érvényűnek tekintik-e a 2007. december 21-i bérmegállapodást?
  • Kéri a munkaügyi kormányzatot, hogy az együttműködő szociális partnerek bevonásával haladéktalanul kezdődjék meg a sztrájkról szóló 1989. VII. törvény felülvizsgálata, különös tekintettel a sztrájk-kezdeményezés körülményeire és a még elégséges szolgáltatások témakörére.
  • Amennyiben a sztrájk elhúzódik, javasolja a fuvarozó vállalkozásoknak, hogy kis- és nagybuszok igénybevételével szövetségbe tömörülve lépjenek be a személyszállítás piacára, ezzel biztosítva a munkavállalók és a diákok zökkenőmentes közlekedését. A Szövetség kéri a gazdasági kormányzatot, hogy a bizonytalan vasúti szolgáltatást kiváltó személyszállító fuvarosok tevékenységét állami eszközökkel is támogassa.

Véleményvezér

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo