Mint ismert, pályahiba miatt szombaton megbénult a dél-balatoni vasútvonal, vasárnap este kisiklott a Kolozsvár felől Budapestre tartó InterCity vonat a Keleti pályaudvar közelében, ami miatt jelentős korlátozásokra, késésekre, vonatkimaradásokra kell számítani, de hétfő délelőtt gázolás miatt késnek a vonatok a Budapest-Vác-Szob vonalon is.
"Hogy Lázárnak menni kell? Persze. Hétvégén megállt a balatoni vonatközlekedés, tegnap kisiklott egy nemzetközi vonat, ma halálos gázolás a síneken. Mi kell még? De semmit nem értenénk a rendszer működéséről, ha azt hinnénk, hogy Lázár a probléma. Ő a rendszerhiba jelzője, de csak egy szemafor, hogy akkor már vasutas példánál maradjunk. Nézzenek már körül! Semmi nem működik. Se az egészségügy, se az oktatás, se a közlekedés" - írta Gyurcsány Ferenc, a DK elnöke a Facebookon.
"Gyakorlatilag a szemünk előtt omlik össze a magyar vasúti közlekedés" - írta Vitézy Dávid szintén a közösségi médiában.
Mint írta, 2020 és 2022 között azon dolgoztak a BFK-ban, hogy ráirányítsák a nyilvánosság és a politikai döntéshozók figyelmét, milyen rémes állapotban van a budapesti vasúti infrastruktúra, sok évtizedes a lemaradás, a fejpályaudvarok és az oda vezető szakaszok tarthatatlan állapotban vannak a legtöbb vidéki fővonalhoz képest is.
"Lett kormány által elfogadott budapesti agglomerációs vasúti stratégia, és elindult számos beruházás, szereztünk közvetlen uniós forrásokat is. Aztán jött Lázár János, és a vidékre hivatkozással az összes budapesti vasúti beruházást leállította, a Keleti és a Nyugati környezetének megújítását egyaránt, persze a hévekkel együtt."