Kiderült, hogy a tárca azért halogatja a tehergépkocsik elektronikus útdíjának bevezetését, mert uniós támogatással épített utakra nem lehet a kívánt mértékű útdíjat kivetni. Ezt Bajnai Gordon, területfejlesztési miniszter ismerte el a Gazdasági és Szociális Tanács legutóbbi ülésén.
A Levegő Munkacsoport már másfél évvel ezelőtt eljuttatta álláspontját a kormánynak, melyben javasolják, hogy az új utakat ne uniós pénzből kellene építsék, hanem a használókkal (nagyrészt a külföldi kamionosokkal) fizettessék meg. Az így felszabaduló forrásokat pedig más célokra lehetne fordítani - például a tömegközlekedés, a vasút fejlesztésére, energiahatékonysági beruházásokra vagy városrehabilitációra. Hasonló elképzeléseket vázol a Gazdasági Versenyképesség Kerekasztal által a kormányhoz eljutatott adómódosító javaslat.