Uniós analfabéta a GKM?

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium nem vette figyelembe az Európai Unió szabályait, amikor az új útberuházásokról döntött - állítja a Levegő Munkacsoport.

Kiderült, hogy a tárca azért halogatja a tehergépkocsik elektronikus útdíjának bevezetését, mert uniós támogatással épített utakra nem lehet a kívánt mértékű útdíjat kivetni. Ezt Bajnai Gordon, területfejlesztési miniszter ismerte el a Gazdasági és Szociális Tanács legutóbbi ülésén.

A Levegő Munkacsoport már másfél évvel ezelőtt eljuttatta álláspontját  a kormánynak, melyben javasolják, hogy az új utakat ne uniós pénzből kellene építsék, hanem a használókkal (nagyrészt a külföldi kamionosokkal) fizettessék meg. Az így felszabaduló forrásokat pedig más célokra lehetne fordítani - például a tömegközlekedés, a vasút fejlesztésére, energiahatékonysági beruházásokra vagy városrehabilitációra. Hasonló elképzeléseket vázol a Gazdasági Versenyképesség Kerekasztal által a kormányhoz eljutatott adómódosító javaslat.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo