Idén negyedszer veszi kezdetét a Superbrands márkaminősítő program, idén első alkalommal a B2B csúcsmárkák, valamint a társadalmilag felelős csúcsmárkák számára is. 2008 tehát a Márkák Éve lesz. A Superbrands program legfőbb célja, hogy a széles közönséget megismertesse a legkiválóbb márkákkal, illetve elősegítse a márkatudatos fogyasztói döntéseket. Az egyre szorosabb piaci versenyben előnnyel indulhatnak azok a cégek, amelyek márkáit ismerik és szeretik a fogyasztók, üzleti partnerek.
A hazai Superbrandek, azaz csúcsmárkák a többi márkánál ismertebbek és egyben vonzóbbak is a fogyasztók számára - ez derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet felméréséből. Idén kibővítve folytatódik a márkakutatás. Arról, hogy mely márkák használhatják a "Superbrands 2008" címet, a 14 főből álló Superbrands Bizottság tagjai döntenek. A grémium tagjai független és önkéntes szakemberek, a marketing szakma, a média és a tudományos élet vezető képviselői.
Business Superbrands és GoodCSR 2008
A Business Superbrands program a B2B márkák legkiválóbbjait mutatja majd be, azaz olyan magyarországi márkákat, amelyek elsősorban nem a nagyközönséget, a fogyasztókat célozzák meg, hanem vállalkozásokat, szervezeteket szolgálnak. A társadalmi felelősségvállalás területén kiváló márkákat a globálisan is most először megjelenő GoodCSR2008 Program mutatja be. A programban nemzetközi módszertan alapján kiválasztott márkák vehetnek részt.