A KözOP összesen több mint 1700 milliárd forintja jelentős részben a gyorsforgalmi úthálózat és a főúthálózat fejlesztésére fordítható, így ez a forrás teszi lehetővé a nyáron induló, összesen 64 kilométert érintő munkálatokat is.
A projekteket előkészítő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. még márciusban kiírja a pályázatokat, majd lebonyolítja a közbeszerzési eljárásokat. Ezt követi az építési folyamat szakmai nyomonkövetése, és a beruházói feladatok teljesítése egészen az útszakaszok forgalomba helyezéséig.
A tíz induló projekt között szerepel a 31-es főút Jászberényt elkerülő szakaszának második üteme, a 4-es főút Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszainak burkolat-megerősítése, a 47-es főút Algyő-Hódmezővásárhely szakaszának négy sávra bővítése, az 51-es főút Baja északi elkerülő szakaszának harmadik üteme, a 61-es főút Somogy megyei és Zala megyei szakaszainak burkolat-megerősítése, a 74-es főút Nagykanizsa-Palin elkerülő szakasz építése, a 86-os főút Szombathelyt elkerülő szakaszának négy sávra bővítése, valamint a 88-as főút Sárvárt elkerülő szakaszának építése. (Ötven beruházási programot, köztük hét magyart bíráltak hétfőn nemzetközi környezetvédelmi szervezetek, mert azok szerintük a természetnek ártó részleteket is tartalmaznak, ráadásul az Európai Unió is jelentős anyagi támogatást nyújt a megvalósításukhoz. Az M0-ás köztük van.)