Új program indul, az E-COMMERCE

Az informatikai infrastruktúrát és a web-technológiát alkalmazó kis- és középvállalkozások fejlesztése a célja annak a hamarosan induló új programnak, amit még a 2001 évi Phare forrásokból finanszíroznak, és várhatóan 2004. novemberébenfejeződik majd be.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Magyar Vállalkozásfejlesztési Alapítvány, a 2001 évi Phare területfejlesztés programjának keretében, a VÁTI-val, mint „szerződéskötő hatósággal” együttműködve „szakmai közreműködőként” vesz részt a nemzetközi közbeszerzési pályázati program lebonyolításában.

Az MVA a Phare 2001 program keretében hirdeti meg az e-commerce programot. Az e-commerce program célja az informatikai infrastruktúrát és a web-technológiát alkalmazó kis- és középvállalkozások fejlesztése. Az MVA a minőségi oktatási és tanácsadói szolgáltatások mellett egy elektronikus piactér létrehozásával – e-portál – segíti és támogatja a hazai kisvállalkozások informatikai fejlesztését.

Az MVA az e-commerce program tervezési dokumentumában (Project Fiche) négy komponenst tervezett a kis- és középvállalkozások fejlesztési céljainak támogatására: oktatás, e-portál fejlesztés, támogatott tanácsadás és PR kampány. A támogatott tanácsadás ún. szakértői segítségnyújtás, ami a vállalkozások e-commerce fejlesztésével kapcsolatos tanácsadói igényt 60%, illetve 70% mértékig finanszírozza.

A programot a VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság az MVA közreműködésével bonyolítja le.

Az MVA feladatai:

· oktatási program tervezése, lebonyolítása

· e-portál tervezése, fejlesztése és üzemeltetése

· támogatott tanácsadás lebonyolítása

· PR kampány végrehajtása

A program jelenlegi állása: alapdokumentumát, az ún. project fiche jóváhagyásáról az Európai Bizottság Magyarországi Delegációja 2002. november 20-án tájékoztatta az MVA-t. Folyamatban van a program finanszírozását és lebonyolítását rögzítő négyoldalú megállapodás aláírása. A négyoldalú megállapodást az MVA, VÁTI Kht. valamint a MEH NTfH már aláírta, a dokumentum jelenleg a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumhoz, mint az utolsó aláíró félhez került benyújtásra. Mindemellett elkészült a Program szolgáltatási versenytárgyalásának lebonyolításához szükséges szolgáltatási tenderdosszié, amit az MVA 2002. december 15-én nyújtott be előzetes jóváhagyásra az Európai Unió Magyarországi Delegációjához. A jóváhagyási eljárás lezárultával előreláthatólag 2003. márciusában elindulhat a tendereztetési eljárás a PHARE szabályok szerint.

A pályáztatás jellege: A program végrehajtása során Phare szabályok szerint lebonyolításra kerülő nemzetközi közbeszerzési eljárás keretében történik a szolgáltatást megvalósító kiválasztása.

A program befejezésének várható időpontja:


  • 2004. november: Oktatási program lezárása;
  • 2004. november: e-portál fejlesztés lezárása;
  • 2004. november: Támogatott tanácsadás lezárása;
  • 2004. november: PR kampány zárása
Költségvetése: 4 millió EURO (1.000 millió forint). Finanszírozó: Phare (50%), Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (50%).

A támogatott tanácsadás összértékének 30, illetve 40%-át biztosítják a vállalkozások saját forrásból, ami megközelítőleg 1 millió euró..

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo