Új időszámítás indult az albérletpiacon

Az albérletben élőknek, pontosabban a bérlőknek és a tulajdonosoknak is érdemes figyelniük a márciusi lakásbiztosítási kampányra. Lehetőségük van arra, hogy új, az igényeiknek, a lakás és az ingóságok értékének jobban megfelelő biztosítást kössenek - közölte a Netrisk. A kizárólag ingóságokra kötött lakásbiztosítás átlagdíja 9800 forint, míg a kizárólag ingatlanra kötött verzió átlagdíja több mint 36 ezer forint volt. A Netrisk adatai szerint már a kampány első napján jelentős volt az érdeklődés a lakásbiztosítások iránt, az ügyfelek 70 százaléka új biztostóval lépett kapcsolatba.

Besnyő Márton szerint mindkét félnek, azaz a bérlőnek és a tulajdonosnak is érdemes egyeztetnie a lakásbiztosításról, egyben megnézniük a márciusi kampányba megjelenő kínálatot, jó eséllyel sok biztosítónál lesz új konstrukció. A Netrisk szerint kiemelten fontos az ár mellett azt is megnézni, hogy milyen fedezeteket tartalmaz az adott konstrukció.

Érdemes a feleknek egyeztetniük arról, hogy a lakásbiztosítás pontosan mire szól, valamint arról, hogy a díjat milyen arányban fizetik. Tanácsos beleírni a bérleti szerződésre, hogy pontosan mire szól a lakásbiztosítás, konkrétan milyen értékhatárok szerepelnek benne az ingatlanra és az ingóságokra vonatkozóan. Ha a bérlő szeretne egyéb kiegészítő szolgáltatásokat igényelni, például kisállatbiztosítást, azt szintén javasolt feltüntetni a szerződésben. Így egy esetleges kár esetén viszonylag tiszta feltételek lesznek és várhatóan nem lesz vita a bérlők és a tulajdonosok között.

Kedvezőbbek lehetnek a díjak

A márciusi lehetőséget mindenkinek érdemes kihasználnia. A Netrisk várakozásai szerint 500 ezren is válthatnak majd, a kampány első napjának adatai szerint 70 százalékuk pedig új biztostóval lép kapcsolatba. A lakásbiztosítási díjakra is kedvező hatással lehet a márciusi váltási lehetőség. A mostani kilátások szerint lényegesen olcsóbban lehet majd lakásbiztosítást kötni, a Netrisk adatai szerint az MNB-átlagdíjakhoz képest (2023. Q3) már most átlagosan 25 ezer forint megtakarítást értek el a váltó ügyfelek, a kampány első napján kevesebb mint 33 ezer forint volt az éves átlagos díj.

 



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo