Az elmúlt hónapokban mobilosok ezreit hívta fel Magyarország harmadik szolgáltatója, és a diszpécserek kedvezményes, olcsóbb percdíjakkal próbálták a konkurenseik ügyfeleit átcsábítani. Sokan váltottak is, mások pedig saját szolgáltató társaságuknál érdeklődtek, mire véljék az adataik titkos kezelésére vonatkozó szabályok felrúgását. De voltak, akik ezek után a konkurens ajánlatánál is kedvezőbb díjcsomagot kaptak. Internetes fórumokon szabályos tanácsadás folyik, hogy mit tegyünk ilyen esetben, illetve milyen ürüggyel keressük meg saját szolgáltatónkat az olcsóbb telefonálás reményében.
– Mi az oka, hogy a piacon igazi verseny helyett “ügyeskedés” folyik?
– A hazai mobilpiac telítődésével kétségtelenül más eszközök után kell nyúlnunk annak érdekében, hogy a meglévő ügyfelek kényelmét és táborát növelni tudjuk – ismeri el Winkler János, a Westel Mobil Távközlési Rt. vezérigazgató-helyettese. – Míg az elmúlt években leginkább az akciós készülékekkel folyt a verseny, addig most, az ügyfél felértékelődésével, leginkább a lojalitás, a szolgáltató iránti hűség jutalmazása és a tarifák kerültek előtérbe.
– Mi a véleménye az ügyfélrablásról?
– A Vodafone megkeresései leginkább a havidíjas előfizetéssel rendelkező ügyfelekre koncentrálódtak, de – a Pannon és a Westel közötti, évek óta tartó egészséges, EU-konform piaci versenyt például véve – határozottan elutasítjuk az ilyen és hasonló módszereket. Az előfizetőink adatainak kiszivárgásával kapcsolatban pedig csak találgatni tudunk: többé-kevésbé nyilvános, nem legális telefonkönyvek, címlisták, illetve a viszonylag jól körülhatárolható számtartományok segíthettek. Jogászaink december óta vizsgálják az ügyet, és készek vagyunk megtenni a szükséges lépéseket a tisztességes piaci verseny helyreállításának érdekében.
– Készek-e alámenni a konkurens ajánlatoknak?
–Költségérzékeny ügyfeleink általában engednek a csábításnak. Lojális ügyfeleink azonban nem kizárólag az olcsó percdíjakért, hanem a hálózatunkon elérhető minőségi többletszolgáltatásért használják a mi hálózatunkat. Éppen ezért nem megyünk alá mások ajánlatának. A vállalati ügyfelek esetében természetesen a Westel is kész tárgyalni, és mindent megtenni, hogy megtarthassa partnereit.
– Az ügyfélkapcsolati rendszereken keresztül megvan a lehetőség a testreszabott díjcsomagokra. Működik-e ez önöknél a gyakorlatban?
– Igen. Kora nyárra tervezzük, hogy szélesebb körben személyesen megkeressük előfizetőinket, és telefonálási szokásaikat figyelembe véve előnyösebb ajánlatokat teszünk nekik a kényelem és a lojalitás növelése érdekében.
– Milyen kommunikációs csatornák támogatását részesítik előnyben annak érdekében, hogy a felhasználók ne ijedjenek meg a GPRS, WAP és hasonló szavaktól?
– A magyarországi információs társadalmi helyzetet leginkább a japán modellhez érdemes hasonlítani. A viszonylag alacsony PC-penetráció és a nem megfelelő képzés egyrészről valóban gátolja az új, IT alapú szolgáltatások elterjedését, másrészről viszont az egyre korszerűbb mobilkészülékek bevezetésével mégis egyfajta mobilinformációs társadalom jön létre. Az újabb és újabb eszközök és az ezekre épülő applikációk – mint például mobil e-mail, a GPRS internet – már most komoly versenytársai a vezetékes internetnek.
*
Tudnak arról, hogy ügyfeleiket megkeresték a konkurenciától kedvezményes ajánlatokkal, de értesüléseik szerint a Vodafone március 31-től leállította az ilyen jellegű akcióit – tájékoztatta lapunkat Király István, a Pannon GSM Távközlési Rt. lakossági divíziójának vezérigazgató-helyettese. A társaság most kezdik kialakítani a személyre szabott csomagokat és ajánlatokat az egyes ügyfeleknek, ám a konkurens szolgáltató hálózatán lévőket sem eddig, sem a jövőben nem kívánják direkt módon megkeresni.
Természetesen a Vodafone sajtóosztályát is megkerestük, hogy a cég illetékese fejtse ki álláspontját, június havi számunkra ígértek hivatalos álláspontot az üggyel kapcsolatban.
Megjelent a Piac és Profit 2003. májusi számában, ahol a témához kapcsolódó további cikkünk olvasható
Ügyfélrablás a mobilszolgáltatások piacán
A hazai mobilszolgáltatók szerint, ha a lakosság hetvenöt-nyolcvan százalékának lesz mobiltelefonja, akkor telítődik a piac. Mivel ez a határ igen közel van, az év elején bevetették az első direkt ügyfélszerzési módszereket. Ezek etikai és jogi szempontból is rengeteg kérdést vetnek fel.
Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
Vegyen részt és kérdezzen Ön is!
2024. november 28. 15:30
Véleményvezér
Sok nagy okos már világháborút lát
Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat
A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten
A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt
A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben
Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről
Az elmaradt reformok tragédiája.