Trükköznek a török, albán, szerb fuvarosok

Évente több mint kétmillió nehéz tehergépjármű szeli át Magyarországot, a hatalmas tranzitforgalomból lényegesen többet is profitálhatna hazánk: minőségi szolgáltatások – például őrzött parkolók és szálláshelyek építése – és hatékonyabb útdíj-, illetve engedélyellenőrzés, gyorsabb határkeresztezés esetén akár többmilliárd forintos plusz bevételhez juthatnának a magyar vállalkozások és a költségvetés. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint a kormány logisztikai szektort érintő tervezett intézkedései – infrastruktúra fejlesztések feltételeinek megteremtése, szigorúbb hatósági ellenőrzések, minimális szolgáltatási díj bevezetése stb. – évtizedes problémákra nyújthatnak megoldást, elősegítve a vonzóbb logisztikai infrastruktúra kiépítését, a trükköző külföldi fuvarosok kiszűrését és a magyar árufuvarozói piac versenyképességének növelését.

Trükköző külföldi fuvarosok veszik el a munkát a magyarok elől

Az infrastruktúra hiánya mellett komoly problémát jelent, hogy ágazati becslés szerint, a magyarországi fuvarok 40 százalékát, az EU-n kívüli, harmadik országbeli – török, albán, szerb stb. – fuvarosok viszik el a magyarok elől, jelentős részét engedély nélkül, kijátszva a nemzetközi kvótákat/egyezményeket. Eddigi ellenőrző rendszer, nem tudott hatékonyan fellépni az engedélyekkel trükköző, vagy az útdíjat nem fizető kamionosokkal szemben. Ha nem magyar fuvarozó szállít, akkor nem magyar cégnél landol a fuvardíj, nem magyar munkavállaló végzi a feladatot, a külföldi vállalkozás nem fizet adót és végül, ha nem érik tetten a szabálytalankodót, akkor a hatóság sem tudja szankcióval sújtani őt, azaz összességében a nemzetgazdaság szempontjából mindenki rosszul jár.

Erősödhet a magyar közúti árufuvarozás helyzete, jelentős többletbevételt generálva minden érintett részére

A Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) a logisztikai szektor szereplőivel együttműködve most számos intézkedést, szabályozói változást tervez bevezetni. Megteremtik a feltételeit annak, hogy korszerű és biztonságos szálláslehetőséggel kibővített parkolók jöhessenek létre az ország számos pontján, felülvizsgálják a kulcsfontosságú közúti és vasúti határátkelők áteresztőképességét befolyásoló határforgalmi gyakorlatokat, és szigorúbb ellenőrzési rendszert vezetnek be az engedély nélkül fuvarozó külföldiekkel szemben. Emellett bevezetik a minimális szolgáltatási díjat és az e-fuvarlevelet, valamint maximálják a fuvarozásba bevonható alvállalkozók számát, illetve a fuvarozók (közút, vasút, víz, légi) egymás közötti elszámolásának fizetési határidejét.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo