A Trabant volt az első szerelem

A legtöbb internetezőnek Trabant volt az első autója, de volt olyan is, aki Ferrarival kezdte autós pályafutását, derült ki a Használtautó.hu felméréséből.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 2017 év végi adatok szerint a hazánkban forgalomban lévő közúti gépjárművek száma elérte a 4,2 millió darabot. Ebből 3,5 millió a személygépkocsi, melyeknek átlagos kora 14 év. De vajon milyen márkájú volt a magyarok legelső autója? Inkább hűségesek vagyunk, vagy pár év után lecseréljük? Milyen autót használtunk a legkevesebb és legtöbb ideig? A Használtautó.hu csapata több mint 10 ezer felhasználó bevonásával keresett választ ezekre a kérdésekre.

Trabi és a többiek

Tarol az e-autó
Tanúi vagyunk annak, amint a belsőégésű motor feltalálása után több mint egy évszázaddal a villamosítás új fejezetet nyit az automobil történetében. A fenntartható mobilitás érdekében a legnagyobb autógyártók elkötelezték magukat modellpalettájuk szisztematikus villamosítása mellett.
A válaszadók 13 százalékának Trabant volt az első autója, a második helyet a Lada szerezte meg 10 százalékkal, a képzeletbeli dobogó harmadik helyére a Polski Fiat gurulhatott fel 9 százalékkal. Ez az eredmény nem meglepő, tekintve, hogy bár a Kádár-korszak alatt az autó tömegesen elterjedt ugyan, mégis mindvégig hiánycikk maradt és a magyarok a KGST piacról voltak kénytelenek beszerezni a járműveket Egy Trabantra vagy Zsigulira több évet kellett várni és a választék sem volt túl széles. Nyugati autót maximum az Autó-Motor magazinban látott a magyarok többsége. A Trabi tulajdonosok legnagyobb része egyébként 3-6 évig használta a kis kétüteműt.

Sejthetően a fiatalabb generáció tagjai közül kerültek ki azon szerencsések, akik nem a KGST piacról szerezték be első autójukat. Volt olyan, aki Ferrarival, Aston Martinnal, Lamborghinivel vagy Maseratival indította autós pályafutását. Olyan is akadt, aki az első Trabantját később Cadillacre cserélte, illetve a Moszkvics slusszkulcsot Porschére váltotta.

Opel sosem kop el

A válaszadók 30 százaléka átlagosan 3-6 évig használ egy autót, mielőtt lecseréli, míg 22 százalékuk 1-3 évig, 19 százalék 6-9 évig, 15 százalék 9-12 évig, illetve 3 százalék egy év után néz másik autó után. A kitöltők 11 százalékának volt olyan személygépjárműve, amit 12 évnél tovább használt. A legtöbb ideig használt autók top 3-as listája pedig az alábbiak szerint alakult: legtöbben (15 százalék) Opelt használtak 12 évnél tovább. Második helyen a Suzuki végzett 10 százalékkal, a harmadik néhány szavazattal lemaradva pedig a Volkswagen lett.

A kérdőív kitöltők 9 százalékának volt olyan autója, amit egy hónapnál kevesebb ideig használt. Érdekesség, hogy akadt egy olyan Lamborghini tulajdonos, aki mindössze két hónapig élvezhette a sebesség mámorát. Végül lássuk az egyhuzamban levezetett kilométerek számát. A válaszok alapján az egyszerre megtett távolság átlagosan 965 kilométer lett, ami körülbelül egy Budapest-Frankfurt távolságnak felel meg.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo