A Trabant volt az első szerelem

A legtöbb internetezőnek Trabant volt az első autója, de volt olyan is, aki Ferrarival kezdte autós pályafutását, derült ki a Használtautó.hu felméréséből.

A 2017 év végi adatok szerint a hazánkban forgalomban lévő közúti gépjárművek száma elérte a 4,2 millió darabot. Ebből 3,5 millió a személygépkocsi, melyeknek átlagos kora 14 év. De vajon milyen márkájú volt a magyarok legelső autója? Inkább hűségesek vagyunk, vagy pár év után lecseréljük? Milyen autót használtunk a legkevesebb és legtöbb ideig? A Használtautó.hu csapata több mint 10 ezer felhasználó bevonásával keresett választ ezekre a kérdésekre.

Trabi és a többiek

Tarol az e-autó
Tanúi vagyunk annak, amint a belsőégésű motor feltalálása után több mint egy évszázaddal a villamosítás új fejezetet nyit az automobil történetében. A fenntartható mobilitás érdekében a legnagyobb autógyártók elkötelezték magukat modellpalettájuk szisztematikus villamosítása mellett.
A válaszadók 13 százalékának Trabant volt az első autója, a második helyet a Lada szerezte meg 10 százalékkal, a képzeletbeli dobogó harmadik helyére a Polski Fiat gurulhatott fel 9 százalékkal. Ez az eredmény nem meglepő, tekintve, hogy bár a Kádár-korszak alatt az autó tömegesen elterjedt ugyan, mégis mindvégig hiánycikk maradt és a magyarok a KGST piacról voltak kénytelenek beszerezni a járműveket Egy Trabantra vagy Zsigulira több évet kellett várni és a választék sem volt túl széles. Nyugati autót maximum az Autó-Motor magazinban látott a magyarok többsége. A Trabi tulajdonosok legnagyobb része egyébként 3-6 évig használta a kis kétüteműt.

Sejthetően a fiatalabb generáció tagjai közül kerültek ki azon szerencsések, akik nem a KGST piacról szerezték be első autójukat. Volt olyan, aki Ferrarival, Aston Martinnal, Lamborghinivel vagy Maseratival indította autós pályafutását. Olyan is akadt, aki az első Trabantját később Cadillacre cserélte, illetve a Moszkvics slusszkulcsot Porschére váltotta.

Opel sosem kop el

A válaszadók 30 százaléka átlagosan 3-6 évig használ egy autót, mielőtt lecseréli, míg 22 százalékuk 1-3 évig, 19 százalék 6-9 évig, 15 százalék 9-12 évig, illetve 3 százalék egy év után néz másik autó után. A kitöltők 11 százalékának volt olyan személygépjárműve, amit 12 évnél tovább használt. A legtöbb ideig használt autók top 3-as listája pedig az alábbiak szerint alakult: legtöbben (15 százalék) Opelt használtak 12 évnél tovább. Második helyen a Suzuki végzett 10 százalékkal, a harmadik néhány szavazattal lemaradva pedig a Volkswagen lett.

A kérdőív kitöltők 9 százalékának volt olyan autója, amit egy hónapnál kevesebb ideig használt. Érdekesség, hogy akadt egy olyan Lamborghini tulajdonos, aki mindössze két hónapig élvezhette a sebesség mámorát. Végül lássuk az egyhuzamban levezetett kilométerek számát. A válaszok alapján az egyszerre megtett távolság átlagosan 965 kilométer lett, ami körülbelül egy Budapest-Frankfurt távolságnak felel meg.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo