A Trabant volt az első szerelem

A legtöbb internetezőnek Trabant volt az első autója, de volt olyan is, aki Ferrarival kezdte autós pályafutását, derült ki a Használtautó.hu felméréséből.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A 2017 év végi adatok szerint a hazánkban forgalomban lévő közúti gépjárművek száma elérte a 4,2 millió darabot. Ebből 3,5 millió a személygépkocsi, melyeknek átlagos kora 14 év. De vajon milyen márkájú volt a magyarok legelső autója? Inkább hűségesek vagyunk, vagy pár év után lecseréljük? Milyen autót használtunk a legkevesebb és legtöbb ideig? A Használtautó.hu csapata több mint 10 ezer felhasználó bevonásával keresett választ ezekre a kérdésekre.

Trabi és a többiek

Tarol az e-autó
Tanúi vagyunk annak, amint a belsőégésű motor feltalálása után több mint egy évszázaddal a villamosítás új fejezetet nyit az automobil történetében. A fenntartható mobilitás érdekében a legnagyobb autógyártók elkötelezték magukat modellpalettájuk szisztematikus villamosítása mellett.
A válaszadók 13 százalékának Trabant volt az első autója, a második helyet a Lada szerezte meg 10 százalékkal, a képzeletbeli dobogó harmadik helyére a Polski Fiat gurulhatott fel 9 százalékkal. Ez az eredmény nem meglepő, tekintve, hogy bár a Kádár-korszak alatt az autó tömegesen elterjedt ugyan, mégis mindvégig hiánycikk maradt és a magyarok a KGST piacról voltak kénytelenek beszerezni a járműveket Egy Trabantra vagy Zsigulira több évet kellett várni és a választék sem volt túl széles. Nyugati autót maximum az Autó-Motor magazinban látott a magyarok többsége. A Trabi tulajdonosok legnagyobb része egyébként 3-6 évig használta a kis kétüteműt.

Sejthetően a fiatalabb generáció tagjai közül kerültek ki azon szerencsések, akik nem a KGST piacról szerezték be első autójukat. Volt olyan, aki Ferrarival, Aston Martinnal, Lamborghinivel vagy Maseratival indította autós pályafutását. Olyan is akadt, aki az első Trabantját később Cadillacre cserélte, illetve a Moszkvics slusszkulcsot Porschére váltotta.

Opel sosem kop el

A válaszadók 30 százaléka átlagosan 3-6 évig használ egy autót, mielőtt lecseréli, míg 22 százalékuk 1-3 évig, 19 százalék 6-9 évig, 15 százalék 9-12 évig, illetve 3 százalék egy év után néz másik autó után. A kitöltők 11 százalékának volt olyan személygépjárműve, amit 12 évnél tovább használt. A legtöbb ideig használt autók top 3-as listája pedig az alábbiak szerint alakult: legtöbben (15 százalék) Opelt használtak 12 évnél tovább. Második helyen a Suzuki végzett 10 százalékkal, a harmadik néhány szavazattal lemaradva pedig a Volkswagen lett.

A kérdőív kitöltők 9 százalékának volt olyan autója, amit egy hónapnál kevesebb ideig használt. Érdekesség, hogy akadt egy olyan Lamborghini tulajdonos, aki mindössze két hónapig élvezhette a sebesség mámorát. Végül lássuk az egyhuzamban levezetett kilométerek számát. A válaszok alapján az egyszerre megtett távolság átlagosan 965 kilométer lett, ami körülbelül egy Budapest-Frankfurt távolságnak felel meg.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo