Tovább romló fogyasztói várakozások

Márciusban enyhén tovább csökkent a lakosság gazdasági várakozásait reprezentáló GKI fogyasztói bizalmi index szezonális hatásoktól megtisztított értéke. A GKI Gazdaságkutató Rt. (www.gki.hu) által – az Európai Unió támogatásával – készített felmérés szerint a választási éveket jellemző tavalyi megugrás után az index értéke jelenleg ugyanolyan, mint két évvel ezelőtt.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A válaszadók saját pénzügyi helyzetüket a februárinál kedvezőtlenebbnek látták, s a következő 12 hónapra további kismértékű romlást vártak. Az ország gazdasági helyzetének megítélése viszont valamelyest javult. A megkérdezettek márciusban az előző havinál valamivel mérsékeltebb ütemű áremelkedésről számoltak be, s a következő 12 hónapra vonatkozó inflációs várakozásaik is enyhén csökkentek. A válaszolók a munkanélküliek számának stagnálását várták. A lakosság vásárlási kedve kissé emelkedett. Nem csökkent tovább azok aránya, akik szerint kedvező az alkalom a megtakarításra, de a korábbinál kevesebben gondolták úgy, hogy képesek lesznek megtakarítani a következő egy évben.

Magyarország hét régiója közül ötben romlottak a háztartások várakozásai. A legnagyobb mértékben a Nyugat-Dunántúl, a Dél-Alföld és a Közép-Dunántúl lakosainak véleménye romlott. Ezzel szemben az Észak-Alföldön és Közép-Magyarországon javult a lakosság véleménye.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo