A Xerox 2008-ban immár öt éve szerepel a NAFE (National Association for Female Executives), az amerikai üzletasszonyok és női szakemberek szervezetének toplistáján. A szervezet minden évben azokat a vállalatokat gyűjti össze, amelyeknél magas a női vezetők aránya, illetve legalább két igazgató e nem képviselői közül kerül ki. A Xeroxnál tavaly 34 127 nő dolgozott csak az Amerikai Egyesült Államokban, ami az alkalmazottak 32 százalékát jelenti, de a kiemelt vezető beosztásban levők közel ötöde is nő, közülük négyen pedig igazgatói székben ülnek. (A férfiak gyorsabban vesztik el racionális képességeiket ingatlanvásárlás esetén, ha csinos nő az eladó.)
Talán nem meglepő, hogy a Xerox elnök-vezérigazgatója is a "szebbik nemhez" tartozik. Anne Mulcahy 2006-ban a Fortune magazin által készített, a világ tíz legbefolyásosabb női vezetőjét felsorakoztató listán az előkelő második helyet foglalta el. Tavaly óta pedig Ursula Burns elnök asszony személyében a második legfontosabb vállalati pozíciót is nő tölti be. A magyarországi leányvállalat is követi a központ példáját, ugyanis a felsővezetők majdnem fele nő, és az irodai dolgozók több mint fele is e nemhez tartozik.
Több kutatás is megerősítette, hogy azok a vállalatok, ahol női döntéshozók is dolgoznak, jóval sikeresebben szerepelnek az üzleti életben. A nők jobbak a csapatmunkában, empatikus készségüket jól kamatoztatják a kapcsolatok építésében, és hajlandóak a kompromisszumokra. Ezek a tulajdonságok kiemelt szerepet kapnak például a HR, valamint a marketing területén és az ügyfelekkel való kapcsolattartásban. Erre egyre több vállalat ébred rá és szívesen alkalmaznak ezeken az osztályokon női vezetőket. Magyarországon a legfrissebb kutatások szerint csak a felső vezetők 9 százalékát adják a "gyengébbik nem" tagjai, míg a középvezetők közel harmada nő.