A használtautó-vásárlók és a tisztességes kereskedők számára a nemzetközi adatok jelentik az egyetlen hatékony védelmet. A vállalat becslése szerint a kilométeróra-manipulált autók aránya a 2023-ban mért 5,2 százalékról idén 4,9 százalékra csökkent.
A nemzetközi adatok rávilágítanak a visszaélésekre
A kilométeróra-csalás problémájának megoldása nem könnyű feladat. Európa szerte rengeteg használt autó kerül át másik országba, jellemzően nyugatról keletre. Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője felhívja a figyelmet arra a gyakori jelenségre, hogy tisztességtelen személyek az importált jármű kilométer-számlálójának visszatekerésével vagy a károk eltitkolásával próbálják meg növelni az eladásból származó hasznukat.
Fotó: Pixabay
A használtautó-piac átláthatósága régóta okoz komoly fejtörést a politikusoknak és a döntéshozóknak, de eddig egyetlen olyan megoldás sem született, amely fordulatot hozott volna. Buzelis szerint elvétve történtek csak kísérletek a csalások visszaszorítására. A helyzet viszont fokozott keresletet teremtett a digitális, adatalapú termékek, például a járműtörténeti ellenőrzések iránt.