Most először átfogó fogyasztói kutatás készült a márkatudatosság felmérésére, amelyből többek között az is kiderül, hogy a Superbrandek vonzóbbak a fogyasztók számára. Átfogó fogyasztói kutatást végzett a GfK Hungária Piackutató Intézetet annak érdekében, hogy egyrészről a szakma minden eddiginél pontosabb képet kaphasson a magyarországi fogyasztók márkatudatosságáról, illetve a márkatulajdonosok megismerhessék a fogyasztók véleményét. Eredmény: a hazai superbrandek, azaz csúcsmárkák a többi márkánál ismertebbek és egyben vonzóbbak is a fogyasztók számára. A megkérdezés 29 Superbrands Programban résztvevő márka mellett további 65 márkára is kiterjedt.
A vizsgált huszonöt termékkategória többségében a Superbrandek jobb eredményt értek el a többi márkához képest, tehát nem csak ismertebbek a fogyasztók körében, de a vonzerejük is nagyobb. A Superbrands díjat kiérdemlő márkák összesített márkapotenciál indexe pedig meghaladja a 94 márka összesített indexét. A szektorok szerint összesített márkapotenciál indexek alapján a húskészítmények, az egészségmegőrző termékek és a közösségi portálok érték el a legjobb eredményt.
A támogatott ismertség terén a mobiltelefon szolgáltatók végeztek az élen - közülük és egyben az összes vizsgált márka közül a T-Mobile a legismertebb. A Superbrandek közül a legmagasabb BPI-értéket (Brand Potential Index: ez mutatja, hogy egy márkának mekkora a vonzereje, illetve milyen kép él a fogyasztókban egy adott márkáról) a Herz kapta a válaszadóktól, ezt követi az IWIW és a Vanish.