Égető a létszámhiány a BKV-nál, s a cégvezetés mindent megtesz azért, hogy amennyire lehet, zökkenőmentesen üzemeljen a fővárosi közösségi közlekedés. Mivel új sofőrök enyhén szólva sem tolonganak a cég kapujában, a menedzsment belső körlevélben kér „szívességet" régi járművezetőitől: túlórázzanak minél többet.
Még ösztönző pénzt is felajánlott nekik, a legtöbb túlórát vállaló sofőrök havi bruttó 15 ezer forintot kaphatnak. Hogy az ajánlat még csábítóbb legyen, ezt a szerény havi plusz pénzt bizonyos időközönként egyszerre fizetnék ki, hogy a végösszeg tekintélyesebbnek tűnjön.
A társaságnál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnöke szerint ez nemcsak méltatlan, de kockázatos ajánlat is. Naszályi Gábor elismeri, a BKV végtelenül nehéz helyzetben van, hiszen itt is egyre nagyobb a munkaerőhiány, új jelentkezők méltó megfizetésére nincs pénz – a régiek megfelelő anyagi elismerésére sincs –, ám szerinte ez akkor is elhibázott megoldási javaslat. A fővárosi járművezetők már így is túlzottan leterheltek, hiszen a megélhetésért egyébként is kockázatosan sokat túlóráznak, nem lenne szabad újabb plusz munkára ösztönözni őket.