Szénsavas szomjoltók szárnyalása

Az egyes italok kedvelőinek tábora változatosan alakult az elmúlt tizenkét év során. Majdnem megháromszorozódott azok száma, akik különösen szívesen fogyasztják az ásványvizet, amely a legnépszerűbb szomjoltó ital. Amíg ugyanis 1989-ben a válaszadók 29 százaléka ivott szívesen ásványvizet, addig idén már 68 százalék. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet „Étkezési szokások 1989-2003” című tanulmánya.

A mélyről élre tört ásványvíz mellett továbbra is a válaszadók kétharmada iszik szívesen gyümölcslét. A szódavizet és a korábbiaktól eltérően a szénsavas üdítőt is a felnőttek többsége kedveli. (56 illetve 54 százalék). közkedvelt ital a szóda, hiszen a megkérdezettek 52 százaléka issza szívesen. A szörp mutatója 40, a söré pedig 33 százalék

A felnőtt lakosságot reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével idén is feltárta az étkezési szokásokat a GfK. Az intézet megalakulásának éve, 1989 óta kétévenként elvégzik ezeket a kutatásokat, amelyek lehetővé teszik a fogyasztási trendek felismerését.

A fogyasztás gyakoriságában szintén sok változás történt. Egy magyar felnőtt hetenként átlagosan 3 napon fogyaszt ásványvizet. Több mint duplájára nőtt a fogyasztás gyakorisága tizennégy év alatt. Második helyen a szódavíz áll heti átlag 2,4 napos, harmadik a gyümölcslé 2,1-es, majd a szénsavas üdítőital 1,8-as és a szörp 1,4-es mutatóval következik. Sört a válaszadók hetenként átlagosan 0,6 napon isznak.

A szomjoltó italok közül a leggyakrabban fogyasztott élelmiszerek rangsorában a legelőkelőbb pozícióba, a 11.-12. helyre az ásványvíz került. De benne van az első húszban a szódavíz és a gyümölcslé is.

A GfK Shopping Monitor című kutatása a szomjoltó italok vásárlásáról nyert érdekes képet. Magyarországon az alkoholmentes szomjoltó italok leggyakoribb vásárlási helyszíne még mindig a kis bolt, de utána ott az egyre nagyobb szerepet játszó hipermarket és a diszkont is. Szlovákiában és Lengyelországban kimagasló a kis boltok részesedése a szomjoltók beszerzésében. Csehországban az italok fő bevásárlási helye a legtöbb háziasszony számára a szupermarket, és mellette alig kisebb arányban a hipermarket.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo