Szénsavas szomjoltók szárnyalása

Az egyes italok kedvelőinek tábora változatosan alakult az elmúlt tizenkét év során. Majdnem megháromszorozódott azok száma, akik különösen szívesen fogyasztják az ásványvizet, amely a legnépszerűbb szomjoltó ital. Amíg ugyanis 1989-ben a válaszadók 29 százaléka ivott szívesen ásványvizet, addig idén már 68 százalék. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet „Étkezési szokások 1989-2003” című tanulmánya.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A mélyről élre tört ásványvíz mellett továbbra is a válaszadók kétharmada iszik szívesen gyümölcslét. A szódavizet és a korábbiaktól eltérően a szénsavas üdítőt is a felnőttek többsége kedveli. (56 illetve 54 százalék). közkedvelt ital a szóda, hiszen a megkérdezettek 52 százaléka issza szívesen. A szörp mutatója 40, a söré pedig 33 százalék

A felnőtt lakosságot reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével idén is feltárta az étkezési szokásokat a GfK. Az intézet megalakulásának éve, 1989 óta kétévenként elvégzik ezeket a kutatásokat, amelyek lehetővé teszik a fogyasztási trendek felismerését.

A fogyasztás gyakoriságában szintén sok változás történt. Egy magyar felnőtt hetenként átlagosan 3 napon fogyaszt ásványvizet. Több mint duplájára nőtt a fogyasztás gyakorisága tizennégy év alatt. Második helyen a szódavíz áll heti átlag 2,4 napos, harmadik a gyümölcslé 2,1-es, majd a szénsavas üdítőital 1,8-as és a szörp 1,4-es mutatóval következik. Sört a válaszadók hetenként átlagosan 0,6 napon isznak.

A szomjoltó italok közül a leggyakrabban fogyasztott élelmiszerek rangsorában a legelőkelőbb pozícióba, a 11.-12. helyre az ásványvíz került. De benne van az első húszban a szódavíz és a gyümölcslé is.

A GfK Shopping Monitor című kutatása a szomjoltó italok vásárlásáról nyert érdekes képet. Magyarországon az alkoholmentes szomjoltó italok leggyakoribb vásárlási helyszíne még mindig a kis bolt, de utána ott az egyre nagyobb szerepet játszó hipermarket és a diszkont is. Szlovákiában és Lengyelországban kimagasló a kis boltok részesedése a szomjoltók beszerzésében. Csehországban az italok fő bevásárlási helye a legtöbb háziasszony számára a szupermarket, és mellette alig kisebb arányban a hipermarket.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo