Szembemegy az EU ajánlással a kormány?

Tiltakozik a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete az április 1-jétől bevezetendő regisztrációs adó egyedi megállapításának körülményei miatt.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A szervezet szerint "ez a módszer paródiája az állampolgárok joggyakorlása érvényesítésének, és a bevezetés módja élesen ellenkezik az Európai Unió gyakorlatával, valamint annak SEC/2007/169-es számú egyértelmű értelmező közleményével". Ennek szerintük az lesz az eredménye, hogy Brüsszel továbbra sem fogja megszüntetni a 2005. 10. 14.-én kezdett kötelezettségszegési eljárását, ugyanakkor rendkívül hátrányosan érinti az érintett vállalkozásokat és állampolgárokat.

A Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének közleménye:

1. Az Európai Bizottság 2007. 02. 14.-én kelt értelmező közleményének 3.4./m. pontja kimondja, hogy a tagállamokból érkező gépjárműveket érintő

"műszaki vizsgálat legyen könnyen alkalmazható, és ésszerű határidőn belül lezárható.
A tagállamok közötti kereskedelmet akadályozhatja, ha az importált járművek műszaki vizsgálatát kizárólag bizonyos, és külön meghatározott ellenőrző állomások végezhetik."

Ezzel szemben a Magyar Kormány ezt a vizsgálatot "kizárólag"  egy helyen, a Nemzeti Közlekedési Hatóság országosan több mint 30 (import autók vizsgálatára évek óta alkalmas) vizsgáló állomása közül egyben (!) kívánja lehetővé tenni az egész országban! Ráadásul ez az egy helyszín az ország egyik legszélsőbb pontja, Békéscsaba! Az a terület, ami legmesszebb van az országba legtöbbet importáló központi és nyugati régióitól!  Jól látható hogy az érintett állampolgárok, vállalkozások egy speciális, diszkrimináló ügyintézési procedúrára kényszerülnek!

Ez az intézkedés tehát minden, csak nem az, amit a magyar polgár és az EU elvár e téren, azaz az EU értelmező közleményének idézett részével összevetve

  • Nem "könnyen alkalmazható", hiszen gyakorlatilag 45 napos ügyintézési idővel számolhatunk,
  • Nem "ésszerű", hiszen az ország egyik sarkába helyezi a vizsgálat 1 szem helyszínét,
  • Ellenben "kizárólagos" és "külön meghatározott állomást" jelöl ki, amit kifejezetten tilt az EU értelmező közleménye!

Tehát nem európai, de még csak nem is ésszerű, azaz éles elutasításra fog találni minden európai, s minden ésszerűen gondolkodó ember részéről! Akár hazánk egyszerű állampolgára, akár épp az illetékes brüsszeli hivatalnok!

2. A rendelet helytelen módon az egyedi vizsgálatot érvényes műszaki adatlap, azaz lényegében érvényes műszaki vizsga letételéhez köti, holott ez a forgalomba helyezésnek egy későbbi külön feltétele.

3. Érthetetlen, hogy egy hatósági bevizsgálás hogyan kerülhet 45. 000 Ft-ba, amikor a technológiai tervezet 2.5 órában határozza meg a vizsgálat idejét, s az  Európai Unió is az ilyen típusú vizsgálatokért kiszabható összeget 100 eurónál kevesebbre ajánlja a tagállamoknak.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo