A szervezet szerint "ez a módszer paródiája az állampolgárok joggyakorlása érvényesítésének, és a bevezetés módja élesen ellenkezik az Európai Unió gyakorlatával, valamint annak SEC/2007/169-es számú egyértelmű értelmező közleményével". Ennek szerintük az lesz az eredménye, hogy Brüsszel továbbra sem fogja megszüntetni a 2005. 10. 14.-én kezdett kötelezettségszegési eljárását, ugyanakkor rendkívül hátrányosan érinti az érintett vállalkozásokat és állampolgárokat.
A Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének közleménye:
1. Az Európai Bizottság 2007. 02. 14.-én kelt értelmező közleményének 3.4./m. pontja kimondja, hogy a tagállamokból érkező gépjárműveket érintő
"műszaki vizsgálat legyen könnyen alkalmazható, és ésszerű határidőn belül lezárható.
A tagállamok közötti kereskedelmet akadályozhatja, ha az importált járművek műszaki vizsgálatát kizárólag bizonyos, és külön meghatározott ellenőrző állomások végezhetik."
Ezzel szemben a Magyar Kormány ezt a vizsgálatot "kizárólag" egy helyen, a Nemzeti Közlekedési Hatóság országosan több mint 30 (import autók vizsgálatára évek óta alkalmas) vizsgáló állomása közül egyben (!) kívánja lehetővé tenni az egész országban! Ráadásul ez az egy helyszín az ország egyik legszélsőbb pontja, Békéscsaba! Az a terület, ami legmesszebb van az országba legtöbbet importáló központi és nyugati régióitól! Jól látható hogy az érintett állampolgárok, vállalkozások egy speciális, diszkrimináló ügyintézési procedúrára kényszerülnek!
Ez az intézkedés tehát minden, csak nem az, amit a magyar polgár és az EU elvár e téren, azaz az EU értelmező közleményének idézett részével összevetve
- Nem "könnyen alkalmazható", hiszen gyakorlatilag 45 napos ügyintézési idővel számolhatunk,
- Nem "ésszerű", hiszen az ország egyik sarkába helyezi a vizsgálat 1 szem helyszínét,
- Ellenben "kizárólagos" és "külön meghatározott állomást" jelöl ki, amit kifejezetten tilt az EU értelmező közleménye!
Tehát nem európai, de még csak nem is ésszerű, azaz éles elutasításra fog találni minden európai, s minden ésszerűen gondolkodó ember részéről! Akár hazánk egyszerű állampolgára, akár épp az illetékes brüsszeli hivatalnok!
2. A rendelet helytelen módon az egyedi vizsgálatot érvényes műszaki adatlap, azaz lényegében érvényes műszaki vizsga letételéhez köti, holott ez a forgalomba helyezésnek egy későbbi külön feltétele.
3. Érthetetlen, hogy egy hatósági bevizsgálás hogyan kerülhet 45. 000 Ft-ba, amikor a technológiai tervezet 2.5 órában határozza meg a vizsgálat idejét, s az Európai Unió is az ilyen típusú vizsgálatokért kiszabható összeget 100 eurónál kevesebbre ajánlja a tagállamoknak.