Szélhámosok kiszűrése

A szakma saját felmérése szerint jelenleg mintegy két-háromszáz olyan hazai cég van, amelyik főtevékenységként vezetési tanácsadással foglalkozik egy piacon, aminek méretét a Vezetési Tanácsadó Szövetségek Európai Föderációja 2007-ben 120 milliárdosra becsülte. Ennek ellenére Magyarországon nagyon sokat kell még tenni mind a piac szereplőinek, mind az államigazgatásnak annak érdekében, hogy a tanácsadást a közvélemény ne a korrupcióval, a pénzmosással azonosítsa, hanem mint szükséges, jelentős hozzáadott értéket teremtő szolgáltatást ismerje el.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vezetési tanácsadás körébe tartozó tevékenységeket különböző elemzők különféleképpen definiálják. A Vezetési Tanácsadók Magyarországi Szövetsége (VTMSZ) által elfogadott és támogatott megfogalmazás a következő: "A vezetési tanácsadás vezetési kérdésekben független személyek által nyújtott tanácsadási tevékenység, amely magában foglalja a problémák és lehetőségek felismerését és elemzését, megoldási javaslatok kidolgozását és a megvalósításukhoz nyújtott segítséget." A szolgáltatás tartalma lehet vállalati stratégiai tanácsadás - ideértve a piackutatást és a pénzügyeket is -, lehet a működésirányítással összefüggő tanácsadás, informatikai, továbbá humán erőforrás- és outsourcing-tanácsadás.

A piac mérete

A tanácsadási piac nagysága meghatározásának kiindulási alapját a FEACO (Vezetési Tanácsadó Szövetségek Európai Föderációja) kérdőíve jelenti, amelyet a magyar szervezet is minden évben kitöltet tagjaival. Az így kapott eredményeket kiegészítik a tanácsadás piacáról rendelkezésre álló publikus információkkal, valamint a menedzsment-tanácsadókat tömörítő más szakmai szövetségek tagjegyzékeivel. E szerint mintegy két-háromszáz olyan hazai cég van, amelyik főtevékenységként vezetési tanácsadással foglalkozik, ezek összesített árbevétele pedig - a FEACO adatai alapján - hozzávetőlegesen 20 milliárd forint. Mint azt a piac valós méretét illető FEACO-becslés is jelzi, ebben komoly lehetőségek vannak tehát hazánkban.

A VTMSZ-be tömörült - az összes tanácsadó 1/3-át jelentő - cégek összesített árbevétele 40 milliárd forintra becsülhető. Figyelemre méltó a piac növekedésének dinamikája is - áll a VTMSZ elemzésében -, mivel a felmérésben részt vevő vállalatok árbevételének összesített növekedése 14 százalékos volt tavaly, a GDP növekedésének többszöröse, és valamennyi hazai tanácsadó céget figyelembe véve a növekedés még ennél is dinamikusabbnak becsülhető.

A vezetési tanácsadás erősen a fővárosra koncentrálódik, már ami a cégek székhelyét illeti. Ennek ellenére a vidéki tanácsadó cégek a felmérésekben alulreprezentáltak, vagyis annál azért többen vannak, mint amennyiről a szövetség konkrét ismeretekkel rendelkezik.

A teljes cikk a Piac és Profit Magazin júniusi számában olvasható.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo