Rezsicsökkentés hőszigeteléssel: rengeteg magyar tervez hasonló beruházást

Az elkövetkező 3 évben slágertéma lehet a hőszigetelés. A lakosság 32 százaléka tervez ilyen jellegű munkálatot – derül ki az újHÁZ Centrum legfrissebb reprezentatív felméréséből.

Jó az anyagismeret, de sok a bizonytalanság a használat körül

Az újHÁZ Centrum reprezentatív kutatása arra is kitért, milyen forrásokból szerzi a lakosság a témával kapcsolatos ismereteit. Bár a kitöltők egyik fele internetes oldalakról és a közösségi médiából tájékozódik, sokan fordulnak megbízható információkért a szakkivitelezőkhöz (47 százalék) és az építőanyag-kereskedések szakembereihez is (36 százalék). A kitöltők 33 százaléka hallgat a családtagokra és a barátokra a hőszigetelés tervezésekor, a sajtóban megjelenő anyagokból pedig a lakosság 15 százaléka tájékozódik.

A kutatás hőszigetelő anyagok népszerűségét is górcső alá vette. Ezek közül a legismertebb egyértelműen az üveggyapot (79 százalék), a kőzetgyapotról és a polisztirolról (EPS) a lakosság közel kétharmada hallott. Kevésbé ismertek a poliuretán (PIR-PUR) és az extrudált polisztirol, másnéven az XPS (33 és 32 százalék). A sort a grafit adalékos EPS, az üveghab és a fagyapot zárja, 25, 22 és 12 százalékos ismertséggel. A kutatás arra is rámutatott, hogy az ismeretek ellenére a kitöltők 47 százaléka nem tudja, milyen hőszigetelő anyagokat alkalmazna saját ingatlanja esetében, ez a nagyfokú bizonytalanság főként a 40 alattiak körében mutatkozott meg.

A lekérdezésből kiderült, hogy a lakosság 37 százaléka a nyílászárók hőszigetelését tartja a legfontosabbnak, a válaszadók közel negyede homlokzaton-lábazaton, hatoduk a tetőszerkezeten, további 3 százalékuk pedig az aljzaton végezne hasonló munkálatokat. A kitöltők több mint ötöde, 21 százaléka ebben a kérdésben is nagyon bizonytalan.

Jelentős rezsicsökkenést, gyors megtérülést várnak a szigeteléstől

A várható előnyök tekintetében a megkérdezettek 40 százalékának az üzemeltetési költségek, tehát a rezsi csökkenése a legfontosabb szempont, míg 20 százalék a bekerülési költséget, 17 a fenntarthatóságot, 12 a megtérülési időt, 7 a szakember igényt, 4 százalék pedig az építőanyag igényt jelölte meg. A lekérdezés rámutatott, hogy az ingatlantulajdonosok mekkora mértékű költségcsökkenést várnak a szigeteléstől. A lakosság több mint harmada szerint 21-40, további egyharmaduk szerint pedig 41-60 százalékkal kevesebb lehet otthonuk rezsije a megfelelő hőszigetelésnek köszönhetően. A megkérdezettek 17 százaléka szerint a költségek ötödükkel, vagy annál kisebb mértékben csökkennek, míg maradék 16 százalék 60 százaléknál magasabb megtakarítást remél.

A beruházást tekintve a magyarok több mint fele a maximum 5 éves megtérülést tartja elfogadhatónak, míg a többiek számára nem probléma, ha ennél hosszabb idő alatt jön vissza a fenntartható munkálatok költsége.

Dr. Rázsóné Szórády Csilla, az újHÁZ Centrum vezérigazgatója szerint bár a lakosságot nagyon érdekli a téma, a szolgáltatók felelőssége, hogy megfelelő információkkal szolgáljanak a vásárlók számára: „A nyáron publikált Trendriportunkból is kiderült, hogy a hőszigetelés az ingatlanpiac egyik legaktuálisabb kérdése a magyarok számára, ezért kíváncsiak voltunk, hogy mennyire tájékozottak a témában. Egy ilyen befektetés a fenntarthatóság szempontjából is nagyon fontos lépés, ezért elengedhetetlen, hogy a lakosság megfelelő tájékoztatást kapjon az ezzel kapcsolatos döntésekhez.

Véleményvezér

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.
Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo