A vállalat működését a közlemény szerint a járvány miatti intézkedések, a félvezetőhiány és a fokozott logisztikai kihívások nehezítették.
Európában a kiszállított gépkocsik száma 1 százalékkal 635 100 darabra nőtt éves szinten 2022-ben (ezen belül Németországban 8 százalékos volt a növekedés, ami 229 500 autót jelentett); Ázsiában 1 százalékkal 987 800 darabra, Észak-Amerikában 3 százalékkal 327 ezerre nőtt az átadások száma - tájékoztattak. A világ többi részén 94 ezer gépkocsi került ügyfélhez, 27 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban, miután a cég úgy döntött, hogy nem exportál Oroszországba.
A tisztán elektromos járműeladások (BEV) tavaly 124 százalékkal 117 800 darabra nőttek.
Amennyiben a piaci viszonyok ezt lehetővé teszik, a márka teljesen elektromos meghajtásra áll át az évtized végére; ennek részeként a Mercedes-Benz egy saját, nagyteljesítményű töltőhálózat létesítését tervezi - idézték fel korábbi bejelentésüket.
A cég közlése szerint erőteljes kereslet mutatkozott a Top-End Luxury járművek iránt: a Mercedes-Maybach 37 százalékos növekedéssel a legjobb évet tudhatja maga mögött; az S-osztály kiszállításai pedig további 5 százalékkal emelkedtek.
Britta Seeger, a Mercedes-Benz Group AG marketing és sales vezetője a közleményben felhívta a figyelmet arra, hogy a cég márkaértékét tavaly 10 százalékkal növelték, így a Mercedes-Benz továbbra is a világ legértékesebb prémium autómárkája. Az idei év számos mérföldkövet tartogat a közvetlen értékesítési modell bevezetésével olyan nagy piacokon, mint az Egyesült Királyság és Németország - tette hozzá. (MTI)