Plasztik előny

Magyarország vezeti a MasterCard márkájú kártyák regionális ranglistáját – derül ki a MasterCard International május 14-én közölt üzleti eredményeiből.

„A 820 ezer MasterCard márkájú kártyával Magyarország megelőzi Csehországot és Lengyelországot.” – mondta Zdenek Houser, a MasterCard International Magyarországért és Horvátországért felelős igazgatója. „Ezek a kedvező eredmények a magyar gazdaság fejlődésével indokolhatóak. Egyre fontosabb szerephez jutnak ugyanis az olyan készpénz nélküli fizetési módok, mint például a bankkártya.”– tette hozzá.



2002-ben a magyar MasterCard márkájú kártyabirtokosok összesen 4,69 millió tranzakciót hajtottak végre, havonta átlagban 2-szer használva kártyájukat, és 620 millió dollár forgalmat bonyolítottak le. Míg a tranzakciók száma 12,37%-kal, a forgalom mértéke 15,97%-kal nőtt az előző évhez viszonyítva. A kelet-európai piacokra továbbra is jellemző a betéti kártyák túlsúlya: Magyarországon 2,57 millió Maestro kártya volt forgalomban 2002 végén, ami 5,84%-kal haladta meg az előző év hasonló időszakát.



„A legtöbb Maestro kártya továbbra is Lengyelországban van”, – nyilatkozta Tony Fekete, a MasterCard Europe kelet-európai regionális vezetője. A MasterCard International 2002. negyedik negyedévének adatai alapján legdinamikusabban Ukrajna (164,21%) és Litvánia (110,7%) fejlődött.„A különböző növekedési ráták mögött egyrészt a bankszektor fejlődése, illetve tagbankjaink eltérő üzletpolitikája, másrészt az országokra jellemző fogyasztói attitűdök húzódnak meg. Míg Ukrajnában a bankkártya-üzletág a fragmentáció felé halad, Csehországban koncentrációs folyamatok erősödése figyelhető meg”. A betéti kártyáknál is pozitív fogyasztói elmozdulást tapasztaltak: legfrissebb kutatások azt mutatják, hogy 2001 óta – különösen Csehországban, Magyarországon, Lengyelországban és Szlovákiában - nőtt azon fogyasztók száma, akik kártyájukat nem csak készpénz felvételre, hanem egyre gyakrabban vásárlásra is használják. „Magyarországon és Szlovákiában sokan mobiltelefon egyenlegük feltöltését is kártyával végzik.” – tette hozzá Tony Fekete.



2002. végén Európában összesen 226,05 millió Maestro és 87 millió MasterCard márkájú plasztiklap volt forgalomban, mintegy 15%-os növekedést eredményezve az elmúlt évhez képest. Tony Fekete az európai helyzetet a következő szavakkal foglalta össze: „Míg Nyugat-Európában dinamikusabban nőtt a betéti kártyák üteme, addig a kelet-európai régióban azt látjuk, hogy a hitelkártyák száma emelkedett erőteljesebben.”

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo