Plasztik előny

Magyarország vezeti a MasterCard márkájú kártyák regionális ranglistáját – derül ki a MasterCard International május 14-én közölt üzleti eredményeiből.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„A 820 ezer MasterCard márkájú kártyával Magyarország megelőzi Csehországot és Lengyelországot.” – mondta Zdenek Houser, a MasterCard International Magyarországért és Horvátországért felelős igazgatója. „Ezek a kedvező eredmények a magyar gazdaság fejlődésével indokolhatóak. Egyre fontosabb szerephez jutnak ugyanis az olyan készpénz nélküli fizetési módok, mint például a bankkártya.”– tette hozzá.



2002-ben a magyar MasterCard márkájú kártyabirtokosok összesen 4,69 millió tranzakciót hajtottak végre, havonta átlagban 2-szer használva kártyájukat, és 620 millió dollár forgalmat bonyolítottak le. Míg a tranzakciók száma 12,37%-kal, a forgalom mértéke 15,97%-kal nőtt az előző évhez viszonyítva. A kelet-európai piacokra továbbra is jellemző a betéti kártyák túlsúlya: Magyarországon 2,57 millió Maestro kártya volt forgalomban 2002 végén, ami 5,84%-kal haladta meg az előző év hasonló időszakát.



„A legtöbb Maestro kártya továbbra is Lengyelországban van”, – nyilatkozta Tony Fekete, a MasterCard Europe kelet-európai regionális vezetője. A MasterCard International 2002. negyedik negyedévének adatai alapján legdinamikusabban Ukrajna (164,21%) és Litvánia (110,7%) fejlődött.„A különböző növekedési ráták mögött egyrészt a bankszektor fejlődése, illetve tagbankjaink eltérő üzletpolitikája, másrészt az országokra jellemző fogyasztói attitűdök húzódnak meg. Míg Ukrajnában a bankkártya-üzletág a fragmentáció felé halad, Csehországban koncentrációs folyamatok erősödése figyelhető meg”. A betéti kártyáknál is pozitív fogyasztói elmozdulást tapasztaltak: legfrissebb kutatások azt mutatják, hogy 2001 óta – különösen Csehországban, Magyarországon, Lengyelországban és Szlovákiában - nőtt azon fogyasztók száma, akik kártyájukat nem csak készpénz felvételre, hanem egyre gyakrabban vásárlásra is használják. „Magyarországon és Szlovákiában sokan mobiltelefon egyenlegük feltöltését is kártyával végzik.” – tette hozzá Tony Fekete.



2002. végén Európában összesen 226,05 millió Maestro és 87 millió MasterCard márkájú plasztiklap volt forgalomban, mintegy 15%-os növekedést eredményezve az elmúlt évhez képest. Tony Fekete az európai helyzetet a következő szavakkal foglalta össze: „Míg Nyugat-Európában dinamikusabban nőtt a betéti kártyák üteme, addig a kelet-európai régióban azt látjuk, hogy a hitelkártyák száma emelkedett erőteljesebben.”

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo