Plasztik előny

Magyarország vezeti a MasterCard márkájú kártyák regionális ranglistáját – derül ki a MasterCard International május 14-én közölt üzleti eredményeiből.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

„A 820 ezer MasterCard márkájú kártyával Magyarország megelőzi Csehországot és Lengyelországot.” – mondta Zdenek Houser, a MasterCard International Magyarországért és Horvátországért felelős igazgatója. „Ezek a kedvező eredmények a magyar gazdaság fejlődésével indokolhatóak. Egyre fontosabb szerephez jutnak ugyanis az olyan készpénz nélküli fizetési módok, mint például a bankkártya.”– tette hozzá.



2002-ben a magyar MasterCard márkájú kártyabirtokosok összesen 4,69 millió tranzakciót hajtottak végre, havonta átlagban 2-szer használva kártyájukat, és 620 millió dollár forgalmat bonyolítottak le. Míg a tranzakciók száma 12,37%-kal, a forgalom mértéke 15,97%-kal nőtt az előző évhez viszonyítva. A kelet-európai piacokra továbbra is jellemző a betéti kártyák túlsúlya: Magyarországon 2,57 millió Maestro kártya volt forgalomban 2002 végén, ami 5,84%-kal haladta meg az előző év hasonló időszakát.



„A legtöbb Maestro kártya továbbra is Lengyelországban van”, – nyilatkozta Tony Fekete, a MasterCard Europe kelet-európai regionális vezetője. A MasterCard International 2002. negyedik negyedévének adatai alapján legdinamikusabban Ukrajna (164,21%) és Litvánia (110,7%) fejlődött.„A különböző növekedési ráták mögött egyrészt a bankszektor fejlődése, illetve tagbankjaink eltérő üzletpolitikája, másrészt az országokra jellemző fogyasztói attitűdök húzódnak meg. Míg Ukrajnában a bankkártya-üzletág a fragmentáció felé halad, Csehországban koncentrációs folyamatok erősödése figyelhető meg”. A betéti kártyáknál is pozitív fogyasztói elmozdulást tapasztaltak: legfrissebb kutatások azt mutatják, hogy 2001 óta – különösen Csehországban, Magyarországon, Lengyelországban és Szlovákiában - nőtt azon fogyasztók száma, akik kártyájukat nem csak készpénz felvételre, hanem egyre gyakrabban vásárlásra is használják. „Magyarországon és Szlovákiában sokan mobiltelefon egyenlegük feltöltését is kártyával végzik.” – tette hozzá Tony Fekete.



2002. végén Európában összesen 226,05 millió Maestro és 87 millió MasterCard márkájú plasztiklap volt forgalomban, mintegy 15%-os növekedést eredményezve az elmúlt évhez képest. Tony Fekete az európai helyzetet a következő szavakkal foglalta össze: „Míg Nyugat-Európában dinamikusabban nőtt a betéti kártyák üteme, addig a kelet-európai régióban azt látjuk, hogy a hitelkártyák száma emelkedett erőteljesebben.”

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo