Ötmilliós bírság, mert túl gyorsan fogyott az áru

Nem minden árkedvezménnyel kínált terméket lehetett megvásárolni az akció ideje alatt az elmúlt év őszén az Electro World egyes áruházaiban, így a társaság hirdetési újságjai megtévesztették a fogyasztókat - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Az áruházláncnak emiatt 5 millió forint bírságot kell fizetnie.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Electro World két, tavaly ősszel tartott akcióját vizsgálta a GVH. A 2007. augusztus 21-től szeptember 2-ig illetve a 2007. szeptember 3-tól szeptember 16-ig tartó leárazásokról a vállalkozás reklámújságjaiban tájékoztatta a fogyasztókat. A vizsgált országosan terjesztett reklámújságok utolsó oldalának alján apró betűs szedéssel az Electro World általánosságban felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy adott termékre vonatkozó akció csak a készlet erejéig érvényes. Kiderült, hogy a két akció során több olyan meghirdetett termék (LCD televízió, mobiltelefon, nyomtató) is akadt, amelyek nem voltak kaphatóak és voltak olyan cikkek is, amelyeket nem a meghirdetett kedvezmény alapján lehetett megvásárolni.

A versenyhatóság álláspontja szerint annak ellenére, hogy az Electro World a "készlet erejéig" hirdette meg akcióját, felhívása ellenére az akciós időszakban az akció keretében meghirdetett áruból fennálló készlethiány jogsértő lehet, ha az adott akció kezdetén nem érhető el a termék adott áruházban, illetve ha az adott áruház irreálisan alacsony induló készlettel készült fel akcióra.

Fel kell készülni a vásárlói rohamra

A GVH gyakorlata szerint megtévesztő magatartást tanúsít a vállalkozás, ha a tájékoztatásában ugyan meghirdeti, hogy adott termék elérhető lesz, ugyanakkor még a várható fogyasztásra sem felkészülve kínálja akciós termékét "a készlet erejéig". A GVH az induló készlet megfelelőségének vizsgálata során abból indul ki, hogy nem várható el a kereskedelmi vállalkozásoktól a várható kereslet teljesen pontos előrejelzése. Elvárt ugyanakkor, hogy az adott vállalkozás - amennyiben meghirdet valamely terméket egy adott akciós időszakra vonatkozóan - a számára előre látható és nyilvánvaló körülményekkel számolva készüljön fel a majdani keresletre.

Mivel az Electro World hirdetési újságjában több ízben is megtévesztette a fogyasztókat, a GVH 5 millió forintra bírságolta az áruházláncot. A bírság összegének meghatározásakor a versenyhatóság tekintetbe vette, hogy a jogsértés az akcióval érintett termékek és áruházak kis hányadát érintette, az Electro World pedig a felmerülő készlethiányt utánszállítással orvosolta.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo