Olyan külföldi utazási irodák jelentek meg, amelyek veszteséggel adnak el utakat a kisebb magyar konkurensek tönkretétele érdekében

Csődbe ment az Unitravel Kft., így vállalásait nem tudja teljesíteni, a külföldön tartózkodó utasok hazajutása biztosított – tudatta az utazási iroda a honlapján.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Hozzátették: határozottan és kifejezetten kérik azokat az utasaikat, akik még nem kezdték meg az utazásukat, hogy semmiképpen ne jelenjenek meg azon.

A nagy hal megeszi a kicsit a magyar utazási piacon
A nagy hal megeszi a kicsit a magyar utazási piacon
Fotó: Pixabay

Közölték: a kft. az utazásszervező és -közvetítő tevékenységről szóló kormányrendeletnek mindenben megfelelő vagyoni biztosítékkal rendelkezik a Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepénél.

Amennyiben az iroda felügyeletét ellátó Fővárosi Kormányhivatal is megállapítja az utazási iroda fizetésképtelenségét, akkor engedélyt ad a biztosítónak, hogy a jogszabályban előírt összegig és módon utólag visszatérítse a már befizetett előlegeket és részvételi díjakat az érintetteknek.

Társaságunk mindezek mellett minden erőfeszítést megtesz az okozott probléma elhárítása és utasaink kártalanítása érdekében – írták.

A csődhelyzet fő oka a cég szerint a turisztikai piac jelenlegi helyzete, hogy néhány új külföldi cég korlátlan pénzzel érkezett Magyarországra és hihetetlenül alacsony árakat és nagyon agresszív marketinget kínálva elkezdte „meghódítani a piacot”, „a hagyományos magyar cégek számára – így számunkra is – szinte lehetetlenné vált a túlélés” – fogalmaztak.

Azt írták, hogy az új piaci szereplő néhány éve jött Magyarországra és azonnal agresszív terjeszkedésbe kezdett.

A 2023-as közzétett mérlegük szerint a veszteségük több mint 1 milliárd forint, a 2024-es mérlegük még nem publikus. De továbbra is egyre több úti célt kínálnak jóval a nettó árak alatt, saját irodákat és üzleteket nyitnak szerte Magyarországon, és milliókat költenek marketingre. Az emberek kénytelenek velük utazni, mivel áron aluli árakat és hatalmas reklámot kínálnak. „Céljuk, hogy megöljék a magyar cégeket és egyeduralkodóvá váljanak a magyar piacon” – közölték. (MTI)

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo