Kelemen János, a Coop Szeged Zrt. elnök-vezérigazgatója az átadón felidézte, már úgy vágtak bele az évtizedek óta működő bolt felújításának tervezésébe, hogy keresték a megoldást az üzlet nyitvatartásnak költséghatékony meghosszabbítására.
A 150 négyzetméteres eladóterű üzletben 4 ezer cikket biztosítanak a vásárlóknak. A vállalkozás partnerével, a Laurel Kft.-vel kialakított rendszer előnye, hogy más technológiáktól eltérően, a vevők a normál nyitvatartást követően nemcsak a termékpaletta kis részéből válogathatnak, hanem a teljes kínálatból – mondta a vezérigazgató.
Fotó: Coop
A személyzet nélküli üzemmódban a bolt egy telefonos alkalmazással használható. A vevők a regisztrációt követően az alkalmazás – 15 másodpercenként megújuló – QR-kódjával nyithatják az üzlet bejáratát, majd léphetnek be a munkaidőben automatikusan nyíló ajtón a kamerarendszerrel felügyelt eladótérbe. Itt a hagyományos üzletekhez hasonlóan összeválogathatják a megvásárolni kívánt termékeket, majd a kasszázás is a QR-kóddal indítható el. Az önkiszolgáló kasszáknál bankkártyával fizethetnek, végül az üzlet ajtaját ismét a kódot beolvasva tudják nyitni – foglalta össze az üzlet működését a szakember. Hozzátette: amennyiben a jogszabályok később előírják, biztosítani tudják a készpénzfizetés lehetőségét is.
Kelemen János hangsúlyozta, a kamerákkal segített biztonsági rendszer nem alkalmaz arcfelismerő megoldásokat, csupán a gyanús gesztusokat jelzi. A vevők pedig azonnal segítséget tudnak kérni az egy gombnyomással elérhető diszpécserszolgálattól.