A Privátbankár Árkosár-felmérésben szereplő árrésstoppal érintett termékek májusban valamivel drágábbak lettek, mint egy hónapja, összességében mégis csökkent a végösszeg áprilishoz képest – mutatott rá laptársunk, szintén a Klasszis Médiához tartozó Privátbankár friss felmérése.
A felmérésben szereplő 12 árrésstopos termék ára egy hónap alatt átlagosan 4,5 százalékkal emelkedett. 8 termék esetében mértek kollégáink havi drágulást, négy termék pedig olcsóbb lett, mint egy hónapja.
Egy hónap alatt a gyümölcsjoghurt és a krumpli ára drágult leginkább – közel 30 százalékot. A többi terméknél 13,5 százalékos csökkenést mértek az általuk vizsgált termékek esetében.
„Ez távolodik az NGM 19,3 százalékos átlagos adatától – igaz, jóval kevesebb, csupán 12 érintett terméket vizsgálunk, így azzal a jószándékú feltételezéssel élünk, hogy más termékeken valóban megtapasztalhatják az NGM által jelzett bővülő árcsökkenést a vásárlók” – jegyezték meg.
Összességében egy év alatt 8,6 százalékkal drágult a családi nagybevásárlás – közel 3 ezer forinttal többet kell most a kasszáknál hagynunk a 30 vizsgált élelmiszerért, mint tavaly májusban.
A teljes elemzést itt találja.