A szakbizottsági képviselők szerint a szabályok változtatása, egyszerűsítése révén fokozódhat a verseny, és így alacsonyabbak lehetnek az árak. A foglalási rendszerekkel kapcsolatos, jelenleg hatályos szabályozás légi szállítókra, utazási irodákra és bizonyos esetekben vasúti üzemeltetőkre vonatkozik. A húsz éve elfogadott jogszabály bevezetése óta azonban a piac gyökeresen megváltozott. Korábban például a légitársaságok elsősorban saját foglalási rendszerekkel dolgoztak, ma viszont ezek többnyire függetlenek. A korábbi szigorú előírások az Európai Bizottság szerint a mostani körülmények között visszafogják a versenyt - így például arra ösztönzik a társaságokat, hogy a saját honlapjukon árulják jegyeiket -, ezzel pedig magasan tartják az árakat.
A brüsszeli bizottsági javaslat lényege az, hogy a légitársaságok és a foglalási rendszerek üzemeltetői korlátozás nélkül tárgyalhassanak a légi szolgáltatások értékesítésének feltételeiről, és így erősödjön a verseny az alacsonyabb árak, a jobb szolgáltatások érdekében.
Minden költség fel legyen tüntetve
Azok a szállítók, amelyek egyben foglalási rendszert is üzemeltetnek, kötelesek lennének megadni a többi foglalási rendszer működtetőjének mindazon információkat, amelyeket saját leánycégüknek adnak.
A parlamenti szakbizottságban a képviselők ragaszkodtak ahhoz, hogy a foglalási rendszerekben feltüntetett árak pontosan megegyezzenek a fogyasztó által fizetendő összeggel, tehát tartalmazzák az összes adót, díjat, pótdíjat, amelyet a légi- vagy vasúttársaságnak kell fizetni.
Azoknál a számítógépes foglalási rendszereknél, amelyek sorrendbe rakják a legkedvezőbb utazási lehetőségeket, a képviselők előírnák, hogy a 90 percnél nem hosszabb repülőutak mellett alternatívaként tüntessék fel a megfelelő vasúti összeköttetéseket is. (A Budapest Airportot is sújtja a magas üzemanyagárak miatt gyorsan romló légi közlekedési iparági helyzet, ami forgalom csökkenést bevételkiesését okoz, új kedvezményeket azonban nem nyújt a BA a légitársaságoknak.)