Érintett hivatalok
Arra a kérdésre, hogy mely hivatalokat érinti az igazgatási szünet, a törvény szövegéből arra következtethetünk, hogy annak alkalmazási köre az összes ismert hivatalra kiterjed, a kormányhivataloktól kezdve, az önkormányzatokon át egészen a speciális hatósági feladatott ellátó szervekig, mint amilyen a NAIH, MEKH vagy a GVH. Ez azonban nem lesz abban az értelemben automatikus, hogy ha a kormány el is rendeli az igazgatási szünetet, az adott hivatalt felügyelő miniszter szabad kezet kap annak meghatározására, hogy mennyiben működik majd az adott hivatal, hiszen ahogy a törvény indokolásából is kitűnik, vannak olyan igazgatási feladatok, amelyek elvégzése nem tűr halasztást.
De már ezt megelőzően is felmerülhet egy érdekes kérdés az érintett hivatalokkal: mi a helyzet a NAV-al? A NAV ugyanis központi hivatal. A központi hivatalokra főszabály szerint pedig kiterjed a törvény hatálya. Viszont az a törvény, amely meghatározza a központi hivatalokat úgy rendelkezik, hogy annak hatálya nem terjed ki a NAV személyi állományába tartozó foglalkoztatottak szolgálati jogviszonyára és munkaviszonyára.
Véleményünk szerint ezért két álláspont képviselhető: egyrészt érvelhető az álláspont, mely szerint az új törvényjavaslat hatálya kiterjed a NAV-ra is, mert az központi hivatal. Másrészről azonban elképzelhető egy olyan értelmezés is, hogy mivel a központi hivatalokat meghatározó törvény hatálya nem terjed ki a NAV dolgozóira, ezért a NAV-nál nem lesz elrendelhető igazgatási szünet. Erre a kérdésre majd az idő fogja megadni a választ.