A világ legnagyobb játékvásárát Nürnbergben rendezik 2004. február 5-től 10-ig. A várhatóan 2 700 kiállító között több magyarországi cég is bemutatja kínálatát. A nemzetközi érdeklődést jellemzi, hogy idén a 70 000 látogató több mint a fele érkezett külföldről a játékvásárra, a kiállítóknak pedig majdnem kétharmada.
Közép- és Kelet-Európa játékpiaca a piackutatások szerint az EU-bővítés nyomán valószínűleg bővülni fog a vásárlóerő növekedése következtében. Ugyanakkor régiónk csatlakozásra váró országaiban a születésszám enyhe csökkenése fékezi majd a játékforgalom emelkedésének ütemét. Amíg tavalyelőtt 977 ezer gyermek született Magyarországon, Bulgáriában, Csehországban, Észtországban, Lengyelországban, Lettországban, Litvániában, Romániában, Szlovákiában és Szlovéniában, addig a múlt évben csak 941 000. Az 1000 főre jutó születések száma 9,1-ről 9,0-re csökkent.
A következő Nürnbergi Játékvásár érdekességei közül a szabadtéri játékok és a modellépítők gazdag kínálatát említette Ernst Kick: a játékokkal szemben is növekszik az igény az erőteljesebb élmények és a kreativitás iránt. Kiemelte továbbá, hogy szándékaik szerint a külföldi kiállítók előnyt élveznek a kiállítói várólista leépítésénél.
Táblázat. Közép- és Kelet-Európában egyes országok részesedése a játékpiacból 2002-ben. Százalékban. (Teljes forgalom=636 millió euró, amiből 28,5 százalék jut videó játékokra).
Ország | Százalék |
Lengyelország | 44 |
Csehország | 14 |
Magyarország | 13 |
Románia | 9 |
Egyéb | 20 |
Forrás: NPD Group Worldwide/Nürnbergi Vásár
Táblázat. Közép-és Kelet-Európa EU-tagjelölt országaiban a 18,6 millió 0-14 éves gyermek megoszlása 2000-ben, százalékban.
Ország | Százalék |
Lengyelország | 39 |
Románia | 22 |
Egyéb | 21 |
Magyarország | 9 |
Csehország | 9 |
Forrás: NPD Group Worldwide/Nürnbergi Vásár