Nürnbergi JátékvásárInt; intenzív a 22 milliárd forintos magyar piac

A magyarországi játékok kereskedelmi forgalmát 22 milliárd forintra becsülte Ernst Kick, a Nürnbergi Játékvásár elnök-vezérigazgatója csütörtöki, budapesti sajtótájékoztatóján. Ha ezt az összeget összevetjük a gyerekek számával, akkor régiónkban a cseh után a magyar játékpiac a legintenzívebb, majd a lengyel és a román következik.

A világ legnagyobb játékvásárát Nürnbergben rendezik 2004. február 5-től 10-ig. A várhatóan 2 700 kiállító között több magyarországi cég is bemutatja kínálatát. A nemzetközi érdeklődést jellemzi, hogy idén a 70 000 látogató több mint a fele érkezett külföldről a játékvásárra, a kiállítóknak pedig majdnem kétharmada.

Közép- és Kelet-Európa játékpiaca a piackutatások szerint az EU-bővítés nyomán valószínűleg bővülni fog a vásárlóerő növekedése következtében. Ugyanakkor régiónk csatlakozásra váró országaiban a születésszám enyhe csökkenése fékezi majd a játékforgalom emelkedésének ütemét. Amíg tavalyelőtt 977 ezer gyermek született Magyarországon, Bulgáriában, Csehországban, Észtországban, Lengyelországban, Lettországban, Litvániában, Romániában, Szlovákiában és Szlovéniában, addig a múlt évben csak 941 000. Az 1000 főre jutó születések száma 9,1-ről 9,0-re csökkent.

A következő Nürnbergi Játékvásár érdekességei közül a szabadtéri játékok és a modellépítők gazdag kínálatát említette Ernst Kick: a játékokkal szemben is növekszik az igény az erőteljesebb élmények és a kreativitás iránt. Kiemelte továbbá, hogy szándékaik szerint a külföldi kiállítók előnyt élveznek a kiállítói várólista leépítésénél.



Táblázat. Közép- és Kelet-Európában egyes országok részesedése a játékpiacból 2002-ben. Százalékban. (Teljes forgalom=636 millió euró, amiből 28,5 százalék jut videó játékokra).























Ország



Százalék



Lengyelország



44



Csehország



14



Magyarország



13



Románia



9



Egyéb



20



Forrás: NPD Group Worldwide/Nürnbergi Vásár

Táblázat. Közép-és Kelet-Európa EU-tagjelölt országaiban a 18,6 millió 0-14 éves gyermek megoszlása 2000-ben, százalékban.























Ország



Százalék



Lengyelország



39



Románia



22



Egyéb



21



Magyarország



9



Csehország



9



Forrás: NPD Group Worldwide/Nürnbergi Vásár

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo