Növekedtek a legnagyobb és legkisebb boltok

Kezd kiegyenlítődni az élelmiszerkereskedelem szerkezete. A hipermarketek forgalmának terjeszkedése már sokkal lassabb, mint két-három évvel ezelőtt. A 400 négyzetméteresnél kisebb eladóterű boltok pedig a modern kereskedelmi formák megjelenése óta először növelni tudták piaci részesedésüket. Többek között ezt állapítja meg a GfK Piackutató Intézet a háztartások napi fogyasztási cikk beszerzéseinek folyamatos figyelése alapján.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok 1 900 milliárd forintos tavalyi forgalmából a hipermarketek 19 százalékkal részesedtek tavaly, szemben az egy évvel korábbi 17 százalékkal.

Kérdéses, hogy a szupermarketek vissza tudják-e szerezni korábbi erősebb pozícióikat vagy inkább a diszkontok felé fordul az eddiginél több vásárló a Lidl lánc várható belépésével.

A kis boltok korábban sokak által előre jelzett visszaesése egyelőre nem következett be. Sőt, egy százalékponttal nőtt részesedésük a szépen fejlődő piacon.

A szervezetlen értékesítés még mindig érzékelhető súllyal bír. A piacok és utcai árusok beálltak 4-5 százalék körüli arányra, míg az egyéb csatornák, mint például a háznál történő eladás lassanként háttérbe szorulnak.

A nagy eladóterű modern bolttípusok a háztartások vásárlásaiból együttesen ugyanúgy 52 százalékkal részesedtek 2002-ben, mint egy évvel korábban.

A GfK ConsumerScan részlege által feltárt adatok elemzése alapján megállapítható, hogy a hazai élelmiszerkereskedelem viharos gyorsasággal alakult át. Hiszen hét éve még hiányzott a kereskedelmi csatornák közül a hipermarket és C+C áruház. Utóbbi forgalmából a nagykereskedelmi tevékenység mellett figyelemre méltó rész jut a lakossági fogyasztásra is.

A hipermarket hazai történetének legdinamikusabb éve 1999, amikor a bolttípus majdnem megduplázta részesedését a napi fogyasztási cikkek forgalmából. Az akkor elért 9 százalék után 2000-ben 13 százalékos részarány következett, rá egy évre 17, majd tavaly 19.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo