Növekedtek a legnagyobb és legkisebb boltok

Kezd kiegyenlítődni az élelmiszerkereskedelem szerkezete. A hipermarketek forgalmának terjeszkedése már sokkal lassabb, mint két-három évvel ezelőtt. A 400 négyzetméteresnél kisebb eladóterű boltok pedig a modern kereskedelmi formák megjelenése óta először növelni tudták piaci részesedésüket. Többek között ezt állapítja meg a GfK Piackutató Intézet a háztartások napi fogyasztási cikk beszerzéseinek folyamatos figyelése alapján.

Az élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok 1 900 milliárd forintos tavalyi forgalmából a hipermarketek 19 százalékkal részesedtek tavaly, szemben az egy évvel korábbi 17 százalékkal.

Kérdéses, hogy a szupermarketek vissza tudják-e szerezni korábbi erősebb pozícióikat vagy inkább a diszkontok felé fordul az eddiginél több vásárló a Lidl lánc várható belépésével.

A kis boltok korábban sokak által előre jelzett visszaesése egyelőre nem következett be. Sőt, egy százalékponttal nőtt részesedésük a szépen fejlődő piacon.

A szervezetlen értékesítés még mindig érzékelhető súllyal bír. A piacok és utcai árusok beálltak 4-5 százalék körüli arányra, míg az egyéb csatornák, mint például a háznál történő eladás lassanként háttérbe szorulnak.

A nagy eladóterű modern bolttípusok a háztartások vásárlásaiból együttesen ugyanúgy 52 százalékkal részesedtek 2002-ben, mint egy évvel korábban.

A GfK ConsumerScan részlege által feltárt adatok elemzése alapján megállapítható, hogy a hazai élelmiszerkereskedelem viharos gyorsasággal alakult át. Hiszen hét éve még hiányzott a kereskedelmi csatornák közül a hipermarket és C+C áruház. Utóbbi forgalmából a nagykereskedelmi tevékenység mellett figyelemre méltó rész jut a lakossági fogyasztásra is.

A hipermarket hazai történetének legdinamikusabb éve 1999, amikor a bolttípus majdnem megduplázta részesedését a napi fogyasztási cikkek forgalmából. Az akkor elért 9 százalék után 2000-ben 13 százalékos részarány következett, rá egy évre 17, majd tavaly 19.

Véleményvezér

Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.
Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo