A budapesti regionális központú MasterCard 3.218.000 MasterCard, Maestro és Cirrus márkájú bankkártyájával 61%-os piaci részesedést ért el Magyarországon 2002. július végére. A kártyaállományon belül a hitelkártyák jelenleg 3%-kal részesednek. A kártyabirtokosok 85%-a pedig aktívan használja a hitelkártyáját, elsődlegesen vásárlásra, átlagosan havi két alkalommal a közel 20.000 itthoni kereskedői elfogadóhelyen. 2002. első negyedévében, az előző év azonos időszakához képest, a kibocsátott MasterCard kártyák száma 47%-al, a velük lebonyolított forgalom 34,8 %-al nőtt.
Fogyasztói kutatás igazolja a hitelkártyák iránt létező lakossági igényt
A hitelkártyák potenciális célcsoportjának részletesebb feltérképezése és a hitelkártya termékkategória előtt álló piaci lehetőségek felmérése érdekében a MasterCard ez év májusában széleskörű piackutatást végzett Magyarországon. A kutatás eredménye szerint a magyar lakosság a következő hiteltípusokat veszi igénybe: családi, baráti kölcsönök, áruhitelek, folyószámlahitelek. A lakossági hitelek iránt a különböző fogyasztói szegmensek azonos igényeket fogalmaznak meg, úgymint a tervezhető törlesztés, világos kamatfeltételek, rugalmasság, praktikusság. Egyhangú igény fogalmazódott meg arra, hogy a lehető legszélesebb körű, és közérthető tájékoztatást kapjon a fogyasztó a hitellehetőségekről.
A kutatás igazolta a MasterCard feltételezését: létezik már valódi lakossági igény a hitelkártya termékkategória iránt, ugyanakkor nincsenek mindig tisztában azzal, hogy mit várhatnak el egy klasszikus hitelkártyától, az miben különbözik a már megszokott debit (betéti) kártyáktól.
A hitelkártyák jellemzői
Ebben az esetben nincs szükség lakossági folyószámla nyitására, illetve azon betétet elhelyezésére vagy a fizetés rendszeres átutalására. A hitelkeretet elég egyszer igényelni, a hitelkártya kibocsátó bank pedig kedvező döntés esetén folyamatos hitelkeretet biztosít a kártyabirtokos számára. A visszafizetett összeggel a kártyabirtokos újra feltölti hitelkeretét, és az a következő számlázási periódusban ismételten rendelkezésére áll.
A hitelkártyát elsősorban vásárlásra tervezték, bár készpénzfelvételre is alkalmas. A tartozás visszafizetésére a kártyabirtokosnak akár 46 nap is rendelkezésére állhat, és amennyiben a hitelkártya birtokos a teljes tartozását megfizeti a fizetési határidőre, a bank számára hitelkamatot nem számít fel. Egyébként a kártyabirtokos maga dönti el, hogy a tartozásából a minimum visszafizetendő összeg (tartozásának 5 illetve 10%-a) illetve annak teljes összege között milyen arányú visszafizetést teljesít.
Közös tájékoztató program indul
A MasterCard nemzetközi tapasztalataira alapozva kezdeményezte annak az egyedi terméktájékoztató programnak a kidolgozását, melyet a jelenleg valódi MasterCard hitelkártyákat kibocsátó CIB Bankkal, Citibankkal és Raiffeisen Bankkal összefogva valósít meg. A program célja, hogy bemutassa a potenciális célcsoport számára a hitelkártyák jellemzőit, és eloszlassa azt a széles körben elterjedt tévhitet, hogy minden bankkártya hitelkártya. Ennek elérésére a bankokkal együtt kidolgozott kommunikációs kampány szeptember 9-én indul, és kifejezetten egyszerű módon közvetíti a hitelkártyák előnyeit, valamint használati lehetőségeit.
Nő a hitelkártyák száma Magyarországon
Ma már a hazai bankkártyák 3 százaléka hitelkártya. Az állomány robbanásszerű növekedését a kihelyezett lakossági hitelek havi 4-5 százalékos fejlődése eredményezte – hangzott el a MasterCard mai sajtótájékoztatóján. A további fejlődés érdekében kártyatársaság, amely Európa vezető fizetési rendszere, a CIB Bankkal, a Citibankkal és a Raiffeisen Bankkal összefogva hitelkártya terméktájékoztató programot indít Magyarországon.
Véleményvezér
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?
Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala
A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.