Nő a hitelkártyák száma Magyarországon

Ma már a hazai bankkártyák 3 százaléka hitelkártya. Az állomány robbanásszerű növekedését a kihelyezett lakossági hitelek havi 4-5 százalékos fejlődése eredményezte – hangzott el a MasterCard mai sajtótájékoztatóján. A további fejlődés érdekében kártyatársaság, amely Európa vezető fizetési rendszere, a CIB Bankkal, a Citibankkal és a Raiffeisen Bankkal összefogva hitelkártya terméktájékoztató programot indít Magyarországon.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A budapesti regionális központú MasterCard 3.218.000 MasterCard, Maestro és Cirrus márkájú bankkártyájával 61%-os piaci részesedést ért el Magyarországon 2002. július végére. A kártyaállományon belül a hitelkártyák jelenleg 3%-kal részesednek. A kártyabirtokosok 85%-a pedig aktívan használja a hitelkártyáját, elsődlegesen vásárlásra, átlagosan havi két alkalommal a közel 20.000 itthoni kereskedői elfogadóhelyen. 2002. első negyedévében, az előző év azonos időszakához képest, a kibocsátott MasterCard kártyák száma 47%-al, a velük lebonyolított forgalom 34,8 %-al nőtt.

Fogyasztói kutatás igazolja a hitelkártyák iránt létező lakossági igényt

A hitelkártyák potenciális célcsoportjának részletesebb feltérképezése és a hitelkártya termékkategória előtt álló piaci lehetőségek felmérése érdekében a MasterCard ez év májusában széleskörű piackutatást végzett Magyarországon. A kutatás eredménye szerint a magyar lakosság a következő hiteltípusokat veszi igénybe: családi, baráti kölcsönök, áruhitelek, folyószámlahitelek. A lakossági hitelek iránt a különböző fogyasztói szegmensek azonos igényeket fogalmaznak meg, úgymint a tervezhető törlesztés, világos kamatfeltételek, rugalmasság, praktikusság. Egyhangú igény fogalmazódott meg arra, hogy a lehető legszélesebb körű, és közérthető tájékoztatást kapjon a fogyasztó a hitellehetőségekről.

A kutatás igazolta a MasterCard feltételezését: létezik már valódi lakossági igény a hitelkártya termékkategória iránt, ugyanakkor nincsenek mindig tisztában azzal, hogy mit várhatnak el egy klasszikus hitelkártyától, az miben különbözik a már megszokott debit (betéti) kártyáktól.

A hitelkártyák jellemzői

Ebben az esetben nincs szükség lakossági folyószámla nyitására, illetve azon betétet elhelyezésére vagy a fizetés rendszeres átutalására. A hitelkeretet elég egyszer igényelni, a hitelkártya kibocsátó bank pedig kedvező döntés esetén folyamatos hitelkeretet biztosít a kártyabirtokos számára. A visszafizetett összeggel a kártyabirtokos újra feltölti hitelkeretét, és az a következő számlázási periódusban ismételten rendelkezésére áll.
A hitelkártyát elsősorban vásárlásra tervezték, bár készpénzfelvételre is alkalmas. A tartozás visszafizetésére a kártyabirtokosnak akár 46 nap is rendelkezésére állhat, és amennyiben a hitelkártya birtokos a teljes tartozását megfizeti a fizetési határidőre, a bank számára hitelkamatot nem számít fel. Egyébként a kártyabirtokos maga dönti el, hogy a tartozásából a minimum visszafizetendő összeg (tartozásának 5 illetve 10%-a) illetve annak teljes összege között milyen arányú visszafizetést teljesít.

Közös tájékoztató program indul

A MasterCard nemzetközi tapasztalataira alapozva kezdeményezte annak az egyedi terméktájékoztató programnak a kidolgozását, melyet a jelenleg valódi MasterCard hitelkártyákat kibocsátó CIB Bankkal, Citibankkal és Raiffeisen Bankkal összefogva valósít meg. A program célja, hogy bemutassa a potenciális célcsoport számára a hitelkártyák jellemzőit, és eloszlassa azt a széles körben elterjedt tévhitet, hogy minden bankkártya hitelkártya. Ennek elérésére a bankokkal együtt kidolgozott kommunikációs kampány szeptember 9-én indul, és kifejezetten egyszerű módon közvetíti a hitelkártyák előnyeit, valamint használati lehetőségeit.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo