Nem változtak a fogyasztók várakozásai

Novemberben kissé javult a lakosság gazdasági várakozásait reprezentáló GKI fogyasztói bizalmi index szezonális hatásoktól megtisztított értéke. A GKI Gazdaságkutató Rt. (www.gki.hu) által – az Európai Unió támogatásával – készített felmérés szerint a választási éveket jellemző tavalyi megugrás után az index értéke ez év elején majd a nyáron is zuhant, augusztus óta azonban lényegében változatlan.

A válaszadók saját pénzügyi helyzetüket novemberben az októberinél valamivel kedvezőbbnek látták, a következő 12 hónapban azonban nem várnak változást. Az ország gazdasági helyzetének megítélése kissé ugyancsak javult. A megkérdezettek novemberben az előző havinál mérsékeltebb ütemű áremelkedést érzékeltek, a következő 12 hónapra vonatkozó inflációs várakozásaik szintén csökkentek, illetve a munkanélküliség további enyhe csökkenésére számítottak. A lakosság vásárlási kedve gyakorlatilag nem változott az előző havihoz képest, s a következő 12 hónapban sem vártak érdemi változást. Tovább emelkedett viszont azok aránya, akik szerint kedvező az alkalom a megtakarításra.



Magyarország hét régiója közül hatban javultak a fogyasztók várakozásai. A legnagyobb mértékben a Dél-Dunántúl, a Közép-Dunántúl és a Nyugat-Dunántúl lakosainak véleménye javult. A Dél-Alföldön, a Közép-Magyarországon, illetve az Észak-Alföldön lakókat ennél mérsékeltebb optimizmus jellemezte. Ezzel szemben Észak-Magyarország lakóinak véleménye jelentősen romlott az előző hónaphoz képest.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo