Nem semmi: Magyarország az ötödik

Magyarország az ötödik legtöbb munkahelyet teremtette a működőtőke vonzása alapján. Ezzel két helyet javítottunk a tavalyi évhez képest - többek között ez is kiderül, az Ernst & Young által készíttet európai versenyképességi tanulmányból, amelyet 2009. június 4-én a La Baule-i Befektetési Világkonferencián ismertettek.

Az Ernst&Young tanulmánya szerint a befektetési döntéshozatalt legnagyobb mértékben a termékek és szolgáltatások beszerzésének és terítésének lehetősége, a jogi környezet stabilitása és a munkaerő minősége, képzettsége fogja befolyásolni. A preferenciák alapján Európa tűnik a legbiztonságosabb, a legismertebb és ezért kevésbé kockázatos befektetési helyszínnek a vállalatok számára. E téren jó esélyekre számíthat Magyarország, elsősorban a főváros, utóbbit a régió harmadik legvonzóbb befektetési helyszínének választotta egy másik, a Site Selection amerikai befektetési magazin felmérése.

Az Ernst&Young által megkérdezettek több mint fele a recesszió hatására nem szándékozik terjeszkedni, többségük pedig biztos, hogy nem tervez befektetést, ezáltal jóval erőteljesebb lesz a küzdelem a működőtőke vonzásért az egyes országok között, így egyre fontosabb az is, hogyan teljesítenek a nemzeti befektetés-ösztönző szervezetek. E téren hazánk jó eredménnyel büszkélkedhet: a magyar ügynökség, az ITD Hungary az amerikai Site Selection magazin felmérése szerint Kelet-Európa legjobbja, a Világbank rangsora szerint pedig a világ 14. legjobb ügynöksége.

Véleményvezér

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo