Nem rúgnak labdába az LCD tévék?

A labdarúgó VB a szórakoztató elektronikai eszközök közül az LCD TV-k piacára volt legnagyobb hatással. Az idei EB-t megelőző hónapokban a tendencia azonban már nem tűnik ilyen kedvezőnek. A DVD felvevők iránti keresletet szintén pozitívan befolyásolta a két évvel ezelőtti VB, kérdés azonban, hogy az idén ez így lesz-e?

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GfK Hungária Kereskedelem és Technológia területének vizsgálatai alapján megállapítható, hogy a 2006. évi labdarúgó világbajnokság az LCD TV-k eladására pozitív hatást gyakorolt. A készülékek iránti keresletre leginkább növelő hatással 2006-ban a futball VB volt, köszönhetően az alkalmat megragadó és kihasználó termékreklámoknak.

Az LCD készülékek értékesítésének alakulása az idei, 2008. évi labdarúgó EB-t megelőző hónapokban

LCD TELEVÍZIÓ

Darabszám (%)

2006 február vs  január

-23

2006 február vs  január

4,3

2006 április vs március

-6

2006 május vs április

63

Az adatokat vizsgálva látszik, hogy a kereskedők a májusi periódusban messze jelentősebb eladásokat realizáltak a többi időszakhoz képest, a forgalom (+63 százalék) ebben a hónapban nőtt a legtöbbet. Sokak már idejében igyekeztek megvásárolni új készüléküket, a fellendülés már az év első három hónapjában ennek volt betudható. Természetesen ebben az esetben is voltak olyan vásárlók, akik bízva a még drámaibb áresésekben az utolsó pillanatra - 2006 május vége-június eleje - halasztották vásárlásukat. Ezt jól tükrözi, hogy áprilisról májusra 63 százalékkal ugrott meg az értékesítés.

Az eladásokat hónapról hónapra nyomon követve látszik, hogy az idei, 2008. évi labdarúgó EB-t megelőző hónapokban a növekedési indexek a teljes LCD piacon jelentősen elmaradnak a két évvel ezelőttitől. A februári időszakot követően a piac megtorpanni látszott, viszont áprilistól kezdve a kínálatban számtalan, lélektani árhatárnak számító 100.000 forint akciós áron hirdetett készülék jelent meg (a 82 cm-es képátlójú kategóriában) erőteljes árharcot elindítva az egyes márkák között.

Az LCD készülékek értékesítésének alakulása az idei, 2008. évi labdarúgó EB-t megelőző hónapokban

LCD TELEVÍZIÓ

DARABSZÁM (%)

2008 február vs  január

-12

2008  március  vs február

0,04

2008 április vs március

4,3

Az akciós újságokban megjelent síkpaneles TV hirdetések számát tekintve egyértelműen az április volt kiemelkedő: mintegy háromszor annyi panel TV-t hirdettek meg, mint két évvel ezelőtt. Ehhez persze hozzátartozik, hogy az elmúlt években a gyártók mind több modellel jelentek meg a piacon, ám megfigyelhető, hogy az EB indulása előtt nincs akkora ugrás a hirdetett modellek számát tekintve.

A növekedési számok jelentősen elmaradnak az előző évi tendenciáktól, a gazdasági megtorpanással együtt járó lakossági fogyasztás visszaesés a panel TV piacot sem hagyta érintetlenül.A GfK Hungária Heti (Flat TV) Monitor adatai szerint a piac áprilistól indult növekedésnek, amikor is kimozdulni látszott az addigi stagnálásból. Ez arra engedhet következtetni, hogy a lakosság nagy része megint csak májusra halasztotta TV vásárlásait, kivárva a legutolsó pillanatot, amikor várhatón a piaci átlagárak mélypontra jutnak.

Kérdés a DVD felvevő

A mérkőzések elmulasztását a különböző adatrögzítő berendezések segítségével lehetett 2006-ban és lehet idén is orvosolni. E lehetőséget a focirajongók előszeretettel használták is, hiszen az adatok szerint a DVD felvevők a 2006. év egészét tekintve jelentős növekedést mutattak - a kereslet 2005-höz képest mintegy 80 százalékkal nőtt. A bajnokságot megelőző május-júniusi időszakban az értékesítés 2006. március-áprilishoz képest csaknem 30 százalékkal emelkedett. Ezen kívül fontos megemlíteni, hogy éppen május-júniusra tehető a merevlemezes felvevők arányának jelentősebb emelkedése: 34 százalékról csaknem 44 százalékra nőtt a HDD-s készülékek piaci részesedése.

A merevlemezes készülékeken belül is ekkor kerültek túlsúlyba a nagyobb (160 GB) tárkapacitásúak. Elmondható tehát, hogy a 2006-ban Németországban rendezett Labdarúgó Világbajnokság egyértelműen befolyásolta az árucsoport értékesítési tendenciáit. A 2007. esztendő és a 2008-as év első harmada azonban már nem alakult ilyen kedvezően a DVD készülékeket (mind a lejátszók, mind a felvevők) tekintve.

Bár a kereslet erősen eltolódott az egyre magasabb értékű készülékek felé (a merevlemezes készülékek aránya csaknem 65 százalék volt 2008. első negyedévében), az értékesített darabszámok egyelőre jócskán elmaradnak a 2006-os adatoktól.Ha az áprilisi időszakot vizsgáljuk, látható, hogy a piac nem növekedésnek indult, hanem ezzel és a várakozásokkal ellenkezőleg, visszaesett.

Kérdés, hogy májustól fellendül-e ismét a kategória iránti kereslet - mondta el Sztupár Andrea a GfK Hungária Kereskedelem és Technológia területének vezetője. Több iparági szakértő szerint is erre az idei nyár a legesélyesebb, hiszen a Labdarúgó EB után augusztusban kezdődnek az Olimpiai Játékok is. (Ennek kapcsán világszerte egymás után kezdik meg a műsorelosztó cégek a legkorszerűbb, nagy felbontású digitális HD-tévéadások továbbítását.) Ha e két nagyszabású esemény hatására sem látható pozitív változás, a DVD felvevők piacának csökkenő tendenciája állandósulhat" - fűzte hozzá a szakember.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo