Az Országos Egészségbiztosítási Pénztártól a Magyar Hírlap megtuda, hogy személyre szólóan tájékoztatják az ügyfeleket, hogy biztosítási jogviszonyuk megszűnt, esetleg nem is volt, ezért nem vehetik igénybe az egészségügyi szolgáltatásokat.
A levélből az ügyfél megtudhatja, miként rendezheti biztosítási jogviszonyát. Az esetek többségében ugyanis a foglalkoztatónak vagy az ellátás folyósítójának a bejelentése szükséges ahhoz, hogy az ügyfél az OEP nyilvántartásába kerüljön. Akinek jelenleg is van biztosítása, ezt a levél kézhezvételétől számított meghatározott időn belül jeleznie kell. A levél kitöltéséhez szükséges információk megadásában segítséget nyújtanak a megyei egészségbiztosítási pénztárak munkatársai.
A pénztár szerint azok kaptak levelet, akik a rendszerben eltartott hozzátartozóként szerepelnek. Eltartott hozzátartozó az, akinek például a férje biztosított volt, és nyilatkozata alapján a feleség is jogosulttá vált az egészségbiztosítás ellátásainak igénybevételére.