Horváth Zsófia kiemelte, hogy a Niveus ügyfélkörében összegyűjtött tapasztalatok alapján az látszik, hogy:
• A legtöbb vállalat már integrált rendszerben dolgozik, amely képes az ÁFA bevallásokat, annak kapcsolódó jelentéseit (A60, 08 FAD) kezelni, kitölteni egy „gombnyomásra”, továbbá a könyvelési rendszerek is biztosítják az automatikus kitöltési funkciót az ÁFA bevallás tekintetében. Így az eÁFA rendszer használata, a beállítások, az újdonság sokszor háttérbe szorítja azt az időbefektetést, amivel ezt a rendszert igazán felfedezhetnék az ügyfelek főleg, ha elégedettek a saját rendszerükkel.
• Amennyiben egy vállalkozás rászánja magát a tesztelésre, szembesül a sok javítási problémával, ami eddig fel sem merült az integrált rendszer fent említett gördülékeny működése miatt, vagy azzal, hogy nem minden számla ÁFA tartalma levonható, vagy hogy mely számlák azok, amelyeket nem sikerült az ügyfeleinek feltölteni a NAV rendszerében, és ezért nem jelenik meg az eÁFA bevallásban.
• A saját, meglévő rendszer jól működik, nincs oka váltani az eÁFA-ra, amely nem tudja ugyanazon funkciókat. Ilyenek a fordított adózás jelentése, hiányzó számlák, feltöltési hibák, áfa levonás jogszabályi tiltása.