Nehéz időszakban értek el növekedést a régió mamutvállalatai

A tavalyi kedvezőtlen gazdasági klíma nyomot hagyott a régió ötszáz legnagyobb vállalatának teljesítményén is, az érintett mamutcégek összforgalma ugyan 2,5 százalékkal 1100 milliárd euróra emelkedett, azonban csak a cégek fele tudott árbevétel-növekedést elérni – derül ki a Coface hitelbiztosító minden évben megjelentő CEE Top 500 című elemzéséből.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A közép- és kelet-európai térség összesített GDP-je mindössze 0,7 százalékkal nőtt éves szinten, ami a jelenlegi évszázad leggyengébb adata. A régiós cégek összesített nyeresége 17,4 százalékkal 44,91 milliárd euróra mérséklődött. Az alkalmazotti létszám mindössze 1 százalékkal 2,4 millió főre emelkedett.

A vállalati rangsort a lengyel olajcég, a PKN Orlen vezeti, amely 34 százalékkal 85,9 milliárd euróra növelte a forgalmát a múlt év során. Második helyen zárt a Skoda: a cseh autógyártó árbevétele 31 százalékkal 23,45 milliárd euróra gyarapodott. A harmadik legnagyobb régiós vállalat a Mol lett, amely az egy évvel korábbinál 5 százalékkal alacsonyabb, 23,3 milliárd eurós összeggel szerepel a Coface-listán.

Harmadik helyen végzett a Mol
Harmadik helyen végzett a Mol
Fotó: Depositphotos

Az első tízbe a magyar vállalatok közül az MVM került be, 13,3 milliárd euróval a hatodik helyen végzett. A magyar vállalatok közül az Audi Hungaria a tizenegyedik helyet szerezte meg 9,1 milliárd eurót maghaladó forgalmával, amely 8 százalékos emelkedés éves szinten.

Az elemzés szerint a korábbi évektől eltérően, nem minden ágazatban volt forgalomnövekedés 2023-ban. A nehézségekkel küzdő ágazatok közé tartoztak az energiaigényes iparágak, mint a fém-, a papír- és a faipar, valamint a közművek és közszolgáltatások.

Három év után az autóipar és szállítási szektor visszaszerezte a vezető helyet, 16,8 százalékos forgalomnövekedéssel és 40,8 százalékos nettó nyereségnövekedéssel, amit az ágazat az emelkedő autóeladásoknak köszönhet. A 2023-as év kihívást jelentett a háztartások és a vállalkozások számára is, és ennek következtében visszafogták a tartós fogyasztási cikkekre, de nem a járművekre fordított kiadásaikat.

Véleményvezér

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo