Az MNB emellett megállapította, hogy a többes ügynök több ügyfele panaszának (részbeni vagy teljes) elutasítása esetén nem nyújtott teljeskörű, valamennyi, a fogyasztó által igénybevehető jogorvoslati fórumra kiterjedő tájékoztatást. Az OVB emellett felügyeleti adatszolgáltatásait nem a jogszabályoknak megfelelő tartalommal nyújtotta be a felügyeletnek.
Mindezek nyomán az MNB ma közzétett határozatában 2025. január 31-i határidővel kötelezte a többes ügynököt arra, hogy írásban – dokumentumokkal alátámasztva – számoljon be a hiányosságok megszüntetéséről. A pénzügyi felügyelet 50 millió forint fogyasztóvédelmi és 500 ezer forint felügyeleti bírságot is kiszabott a feltárt problémák miatt. A bírságösszeg kapcsán súlyosító körülménynek minősült, hogy az OVB átkötési gyakorlata a fogyasztóknak akár anyagi hátránnyal is járhatott.
A biztosított ügyfeleknek célszerű előzetesen tájékozódni – pl. biztosítójukkal egyeztetve – szerződésük esetleges megszüntetésének, díjmentesítésének, díjszüneteltetésének vagy díjcsökkentésének pénzügyi hatásairól a döntést megelőzően, különösen akkor, ha új biztosítási szerződést ajánlanak nekik. (Magyar Nemzeti Bank)