Most kell lépniük a magyar autóipari szereplőknek

Kína száguld az elektromos átállásban, Európa újra lendületet venne, az USA lelassul – az EY globális előrejelzése szerint a hibrid technológiák kulcsszerepet kapnak a következő évtizedben. A tanácsadó cég modellje alapján 2034-re a tisztán elektromos jármű értékesítések részaránya meghaladhatja az 50 százalékot a három legnagyobb piacon, miközben a hibridek és a plug-in hibridek 2036-ig 30 százalék feletti piaci súlyt szerezhetnek. 

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kína: teljes gőzzel előre 

Az EY globális modellje szerint Kínában 2033-ra a tisztán elektromos autók aránya a könnyűjármű-értékesítések több mint felét adhatja. A villanyautók, a hibridek és plug-in hibridek együttes piaci részesedése már 2025-ben elérheti az 50 százalékot, majd 2034 után ez az arány akár 90 százalék fölé is emelkedhet. A növekedést a stabil iparpolitika, az érett beszállítói ökoszisztéma és az árverseny hajtja. 

„Kína példát mutat abban, hogyan teremthető meg egyszerre a kapacitás, a technológiai készség és az elérhető ár. Az európai és amerikai piacoknak is tanulság, hogy a teljes értéklánc fejlesztése – a cellagyártástól a szoftveres kompetenciákig – stratégiai versenyelőnyt ad” – nyilatkozta Szűcs Tamás, az EY adópartnere, autóipari szolgáltatásokért felelős vezetője.  

Az ország eredményeit a globális trendek is alátámasztják: a Nemzetközi Energiaügynökség szerint 2024-ben világszerte több mint 17 millió elektromos autó kelt el, a növekedés döntően Kína teljesítményének volt köszönhető. 

Jön az elektromobilitás új korszaka
Jön az elektromobilitás új korszaka
Fotó: DepositPhotos.com

Európa: átmeneti lassítás, majd fellendülés 

Európában 2025–2027 között a visszafogottabb ösztönző-rendszer, a makrogazdasági környezet és az enyhülő kibocsátási szankciók átmenetileg fékezhetik az elektromos autók térnyerését; ugyanakkor a szigorúbb CO₂-limit és a megfizethetőbb modellek érkezése várhatóan 2028-tól fordulatot hoz. Az EY előrejelzése szerint ezek a járművek 2032-re elérhetik az 50 százalék feletti piaci részesedést. 

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo