Most cserélik le az elhasznált elektronikai cikkeket és háztartási gépeket a magyar vásárlók

Egy friss előrejelzés szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan továbbra is megfontolt döntéseket hoznak majd. Az elemzés szerint az ünnepi szezon kiskereskedelmi forgalma Magyarországon akár 7,7 százalékos növekedést is elérhet.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az európai fogyasztók a világjárvány óta jellemzően az élményalapú kiadásokat részesítik előnyben, mint például a szórakozást, a vendéglátást és az utazást. Az ehhez kapcsolódó kiskereskedelmi kategóriák – például a kozmetikumok és a ruházat – idén is jelentősen profitáltak ebből a trendből, és 2024-ben is számottevő növekedést értek el.

Elhasználódtak a járvány óta
Elhasználódtak a járvány óta
Fotó: Depositphotos

Ezzel párhuzamosan azonban az elektronikai cikkek és háztartási gépek iránti kereslet – amely a pandémia alatt megugrott, majd később csökkent – 2024-ben újra növekedésnek indult. A Mastercard Gazdasági Intézet szerint ennek hátterében az állhat, hogy a járvány idején vásárolt eszközök mostanra kezdenek elavulni és cserére szorulnak. Továbbá az ellátási láncok helyreállása először tette lehetővé az elmúlt években, hogy az elektronikai kiskereskedők versenyképesebb árakat kínáljanak. Az elektronikai cikkek mellett a szépségápolási és divatszektor szintén kiemelkedően teljesít, hiszen ezek az ünnepi szezonban hagyományosan népszerű ajándékok.

Az elmúlt két évben az emelkedő árak miatt az európai fogyasztók egyre árérzékenyebbé váltak. Ennek eredményeként sokan a prémium kategóriás üzletektől a megfizethetőbb alternatívák felé fordultak. Ez a trend különösen erős volt a 2023-as Black Friday akciók idején, amikor a vásárlók a korábbi éveknél jelentősen nagyobb figyelmet fordítottak a november végi leárázásokra. Mivel az árérzékenység továbbra is jellemző, hasonló fogyasztói magatartás várható a 2024-es ünnepi szezonban is.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo