Most cserélik le az elhasznált elektronikai cikkeket és háztartási gépeket a magyar vásárlók

Egy friss előrejelzés szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan továbbra is megfontolt döntéseket hoznak majd. Az elemzés szerint az ünnepi szezon kiskereskedelmi forgalma Magyarországon akár 7,7 százalékos növekedést is elérhet.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az európai fogyasztók a világjárvány óta jellemzően az élményalapú kiadásokat részesítik előnyben, mint például a szórakozást, a vendéglátást és az utazást. Az ehhez kapcsolódó kiskereskedelmi kategóriák – például a kozmetikumok és a ruházat – idén is jelentősen profitáltak ebből a trendből, és 2024-ben is számottevő növekedést értek el.

Elhasználódtak a járvány óta
Elhasználódtak a járvány óta
Fotó: Depositphotos

Ezzel párhuzamosan azonban az elektronikai cikkek és háztartási gépek iránti kereslet – amely a pandémia alatt megugrott, majd később csökkent – 2024-ben újra növekedésnek indult. A Mastercard Gazdasági Intézet szerint ennek hátterében az állhat, hogy a járvány idején vásárolt eszközök mostanra kezdenek elavulni és cserére szorulnak. Továbbá az ellátási láncok helyreállása először tette lehetővé az elmúlt években, hogy az elektronikai kiskereskedők versenyképesebb árakat kínáljanak. Az elektronikai cikkek mellett a szépségápolási és divatszektor szintén kiemelkedően teljesít, hiszen ezek az ünnepi szezonban hagyományosan népszerű ajándékok.

Az elmúlt két évben az emelkedő árak miatt az európai fogyasztók egyre árérzékenyebbé váltak. Ennek eredményeként sokan a prémium kategóriás üzletektől a megfizethetőbb alternatívák felé fordultak. Ez a trend különösen erős volt a 2023-as Black Friday akciók idején, amikor a vásárlók a korábbi éveknél jelentősen nagyobb figyelmet fordítottak a november végi leárázásokra. Mivel az árérzékenység továbbra is jellemző, hasonló fogyasztói magatartás várható a 2024-es ünnepi szezonban is.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo