Mivel érdemes Spanyolországba indulni?

A magyar cégek elsősorban az élelmiszeripar területén érhetnek el sikereket Spanyolországban, de adott a lehetőség a könnyűiparban és a fogyasztási cikkek területén is.

A turizmus területén élénkülhetnek elsősorban a magyar és a spanyol gazdasági kapcsolatok a spanyolországi Zaragozában megrendezett világkiállítás hatására - mondta Végh József, a madridi magyar nagykövetség külgazdasági attaséja Zaragozában újságíróknak. A július közepétől szeptember közepéig tartó, "a víz és a fenntartható fejlődés" elnevezésű szak-világkiállítás magyar nemzeti napja előtt a külgazdasági szakember elmondta: tavaly mintegy 150 ezer spanyol turista látogatott el Magyarországra, a Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy ez a szám az idén 170 ezerre nőjön.

A szeptember közepén záródó világkiállítással nem szűnik meg a magyar jelenlét Spanyolországban, a magyar gazdasági évad - a tervek szerint - miniszterelnöki részvétellel indul november elején.

Az évad keretében a kulturális programok mellett számos üzletember-találkozót szerveznek ágazatonként, de lesznek a magyar gazdaságot általánosan bemutató rendezvények is. Az egy-egy ágazatot megcélzó workshopok közül Végh József kiemelte az energetikát, a híradástechnikát, az autóipart. "Az a cél, hogy a lehető legkonkrétabban szólítsuk meg az üzletembereket" - mondta a külgazdasági szakember.

Sok kkv is érdeklődik

Végh József szerint a magyar cégek elsősorban az élelmiszeripar területén érhetnek el sikereket Spanyolországban. Mint mondta, sok a hasonlóság a fűszerek használatában a két nemzet konyhája között. A magyar cégek sikeres piaci szereplők lehetnek még a könnyűipar, illetve a fogyasztási cikkek területén is.

A gazdasági évad várható eredményeiről szólva a külgazdasági attasé azt mondta, hogy az eddigi tapasztalatok alapján csaknem 20 százalékkal nőhet az üzleti kapcsolatok száma. Eddig Kínában és Franciaországban rendeztek magyar évadot.

A szakember becslése szerint az elmúlt évek alatt megduplázódott az exportálni szándékozó, a spanyol piac iránt érdeklődő magyar kis- és középvállalkozások, ezen belül a családi vállalkozások száma.

Az is segíti a kétoldalú kapcsolatok fejlődését, hogy a spanyol kormány támogatja a spanyol cégek külpiacra lépését. A spanyol vállalatok által Magyarországon befektetett tőke meghaladja az 1 milliárd eurót, a cégek elsősorban az energiaágazatban - főként a szélerőmű-fejlesztésben -, valamint a pénzügyek, az építőipar és az ingatlanbefektetések területén vannak jelen Magyarországon.

A Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium adatai szerint a magyar export értéke az idén január-májusban 952,66 millió eurót tett ki, ez 1,7 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A behozatal értéke az első öt hónapban 472,32 millió euró volt, ez 13,2 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo