Mivel érdemes Spanyolországba indulni?

A magyar cégek elsősorban az élelmiszeripar területén érhetnek el sikereket Spanyolországban, de adott a lehetőség a könnyűiparban és a fogyasztási cikkek területén is.

A legforróbb, legaktuálisabb téma az üzleti életben!
Fenntarthatóság 2024 – ESG: a szabályozási kihívástól az üzleti lehetőségig

Jöjjön el és hallgassa meg a legjobb szakértőket,
ismerje meg a vállalatok és a pénzügyi szektor legjobb gyakorlatait!

2024. október 1. Budapest

Részletek és jelentkezés

A turizmus területén élénkülhetnek elsősorban a magyar és a spanyol gazdasági kapcsolatok a spanyolországi Zaragozában megrendezett világkiállítás hatására - mondta Végh József, a madridi magyar nagykövetség külgazdasági attaséja Zaragozában újságíróknak. A július közepétől szeptember közepéig tartó, "a víz és a fenntartható fejlődés" elnevezésű szak-világkiállítás magyar nemzeti napja előtt a külgazdasági szakember elmondta: tavaly mintegy 150 ezer spanyol turista látogatott el Magyarországra, a Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy ez a szám az idén 170 ezerre nőjön.

A szeptember közepén záródó világkiállítással nem szűnik meg a magyar jelenlét Spanyolországban, a magyar gazdasági évad - a tervek szerint - miniszterelnöki részvétellel indul november elején.

Az évad keretében a kulturális programok mellett számos üzletember-találkozót szerveznek ágazatonként, de lesznek a magyar gazdaságot általánosan bemutató rendezvények is. Az egy-egy ágazatot megcélzó workshopok közül Végh József kiemelte az energetikát, a híradástechnikát, az autóipart. "Az a cél, hogy a lehető legkonkrétabban szólítsuk meg az üzletembereket" - mondta a külgazdasági szakember.

Sok kkv is érdeklődik

Végh József szerint a magyar cégek elsősorban az élelmiszeripar területén érhetnek el sikereket Spanyolországban. Mint mondta, sok a hasonlóság a fűszerek használatában a két nemzet konyhája között. A magyar cégek sikeres piaci szereplők lehetnek még a könnyűipar, illetve a fogyasztási cikkek területén is.

A gazdasági évad várható eredményeiről szólva a külgazdasági attasé azt mondta, hogy az eddigi tapasztalatok alapján csaknem 20 százalékkal nőhet az üzleti kapcsolatok száma. Eddig Kínában és Franciaországban rendeztek magyar évadot.

A szakember becslése szerint az elmúlt évek alatt megduplázódott az exportálni szándékozó, a spanyol piac iránt érdeklődő magyar kis- és középvállalkozások, ezen belül a családi vállalkozások száma.

Az is segíti a kétoldalú kapcsolatok fejlődését, hogy a spanyol kormány támogatja a spanyol cégek külpiacra lépését. A spanyol vállalatok által Magyarországon befektetett tőke meghaladja az 1 milliárd eurót, a cégek elsősorban az energiaágazatban - főként a szélerőmű-fejlesztésben -, valamint a pénzügyek, az építőipar és az ingatlanbefektetések területén vannak jelen Magyarországon.

A Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium adatai szerint a magyar export értéke az idén január-májusban 952,66 millió eurót tett ki, ez 1,7 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A behozatal értéke az első öt hónapban 472,32 millió euró volt, ez 13,2 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban.

Véleményvezér

Orbán Viktor szerint Orbán Balázs hibázott

Orbán Viktor szerint Orbán Balázs hibázott 

Orbán Balázs méretes ostobaságot mondott, de nem csak egyet.
1660 forint/gombóc fagylaltáron dorbézoltak közpénzből egészségügyi dolgozók

1660 forint/gombóc fagylaltáron dorbézoltak közpénzből egészségügyi dolgozók 

Nincs jobb egy finom fagyinál horroráron közpénzből.
Magyar Péter lopással vádolja az Orbán-klánt

Magyar Péter lopással vádolja az Orbán-klánt 

A lopás mértéke akkora, hogy abból számos közszolgáltatást rendbe lehetne hozni.
Egy nagyváros, ahol új szabályokkal egyszerre csökkentették az albérletek árait és a hajléktalanok számát

Egy nagyváros, ahol új szabályokkal egyszerre csökkentették az albérletek árait és a hajléktalanok számát 

A nagyvárosok túlszabályozottsága gátolja a fejlődést.
Közeleg a megújuló ingyenáram korszaka

Közeleg a megújuló ingyenáram korszaka 

Az atomlobbi nem örül a lehetőségnek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo