A felsorolt piaci tendenciáknak már most is jelentős hatásuk van a pénzügyi szolgáltatási szektorra, de a 2010-ig terjedő időszakban és feltehetőleg ezután is, a piaci szektor győzteseit és veszteseit ezek a tényezők határozzák majd meg.
A DTT és az Economist Intelligence Unit közös online felmérést végzett, melynek keretében 175 pénzügyi szolgáltató cég vezetőjét kérdezték meg a következő évek pénzügyi tendenciáiról és buktatóiról, illetve mélyinterjút készítettek 21 vezető vagyonkezelő, bank, biztosító és értékpapír cég felső vezetőivel. A válaszadók között voltak igazgatósági tagok, felső szintű vállalatvezetők, üzletágvezetők és más felső vezetők. A résztvevők között találunk banki szakembereket (28%), valamint vagyonkezelő cégek (23%), értékpapír-cégek (22%) és biztosítótársaságok (27%) vezető tisztségviselőit. A válaszadók földrajzi hovatartozás szerint Észak-Amerikából (40%), Európából (31%), az Ázsia-Csendes óceáni térségből (25%), Latin-Amerikából (1%), valamint a Közel-Kelet és Afrika régióból (3%) kerültek ki. Mérlegfőösszeg tekintetében a megkérdezettek bevételének átlagos értéke 172 milliárd USD volt, míg a legnagyobbak vagyona mintegy 250 milliárd USD-t tett ki."A pénzügyi szolgáltató cégek mindent elkövetnek a növekedés, valamint előnyös piaci pozíciójuk megtartásáért a gyorsan változó üzleti környezetben" - mondta Jack Ribeiro, a Deloitte & Touche USA LLP pénzügyi szolgáltatási üzletágának globális ügyvezető partnere. "A lehetőségek kihasználásának és a felmerülő problémák proaktív kezelésének képessége határozza meg az említett cégek sikerét vagy sikertelenségét ebben a nehéz helyzetben."
A DTT tanulmánya kitér a globális pénzügyi szolgáltató cégek előtt álló legfontosabb trendekre, kihívásokra, lehetőségekre, és a növekedés öt alapvető tényezőjét azonosítja, úgymint:
1. A feltörekvő piacok penetrációja alacsony költségű üzleti modellekkel. A legsikeresebb piaci szereplők a határokon átnyúló felvásárlások, off-shore vállalkozások és a megkerülhetetlen tengeren túli piacokon (pl. Kína) való befektetések segítségével folytatják globális terjeszkedésüket.
2. Ügyfélkapcsolatok megerősítése a szolgáltatási és technológiai fejlesztés segítségével. A személyre szabott szolgáltatások egyre fontosabbá válnak, ezért a cégek már a technológiai lehetőségeiket is felhasználják ügyfélkapcsolataik elmélyítése érdekében.
3. Az áttekinthetőség és törvényes működés újabb lehetőségeket kínál a teljesítmény javítására. A versenyképes pénzintézetek befektetnek a törvényességi (compliance) infrastruktúrába, ugyanakkor hatékonyabb költséggazdálkodásra fognak törekedni.
4. A kockázatkezelés kiterjed a vállalkozások szerződéses kapcsolataira is. A pénzintézetek elsősorban a vállalati kockázatkezelés segítségével fogják a kockázati tényezőket csökkenteni és üzleti célkitűzéseiket megvalósítani.
5. Agresszív manőverezés a nyugdíjvagyon-kezeléshez kapcsolódó termékek és tanácsadás területén. Ahogy a "Baby Boom" generáció az elkövetkező 20 évben lassan nyugdíjba vonul, a cégeknek az eszközfelhalmozás helyett inkább az eszközallokációra és a vagyontranszferre koncentráló termékeket és tanácsadást érdemes kínálniuk.
"A feltörekvő piacokon (pl. Brazília, Oroszország, India és Kína) fokozatosan erősödik a középosztály, így egyre inkább ezek az országok válnak a növekedés motorjaivá, különösen az érett gazdasággal rendelkező országok vállalkozásai számára" - mondta el Ribeiro. "Jelenleg csak maroknyi olyan pénzügyi szolgáltató cég létezik, amelynek nem a hazai piac a fő piaca, de ez a helyzet minden bizonnyal változni fog, mivel a cégek folyamatosan keresik a növekedés lehetőségeit."
A jelentés teljes terjedelmében az alábbi linken érhető el: