Miért jó, ha ügyvéd is hirdethet?

"Jelentős elmozdulást hozhat a jogi szolgáltatók kommunikációjában az Ügyvédi Etikai Szabályzat módosítása az ügyvédi reklámtilalom enyhítéséről" - mondta dr. Hegyi Gábor, a Capital Communications ügyvezető igazgatója az ügyvédi reklám szabályozásának változásait ismertető, a CompLex Kiadó szervezésben lezajlott budapesti konferencián.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

"A szabadabb tájékoztatás és az ügyvédi irodák jobb láthatósága elősegíti, hogy a közvélemény pontosabban értse a nemzeti össztermékhez nagyban hozzájáruló vállalatokat segítő ügyvédi társadalom gazdasági szerepét és súlyát. A liberálisabb reklámszabályozásnak köszönhetően tovább nő a verseny a jogi szolgáltatók piacán is, ami - a gazdaság egyéb szektoraihoz hasonlóan - az ügyfelek érdekeit szolgálja" - tette hozzá a kommunikációs szakember.

A konferencián elhangzott, hogy a jogi szolgáltatókkal kapcsolatos új versenyjogi kihívásokat felismerve, valamint az egyes - főként nemzetközi hátterű - ügyvédi irodák megnövekedett kommunikációs- és marketingtevékenységét érzékelve a Magyar Ügyvédi Kamara (Kamara) elnöksége kezdeményezte az Ügyvédi Etikai Szabályzat egyes rendelkezéseinek pontosítását, kibővítését, illetve a magyar és európai jogszabályi és egyéb követelményeknek való megfeleltetését.

A kibővített Szabályzat többek között kimondja: "Az ügyvéd jogosult az általa nyújtott szolgáltatásokról a nyilvánosságot tájékoztatni feltéve, hogy a tájékoztatás pontos, nem félrevezető és nem sérti a Szabályzat Preambulumában megfogalmazott ügyvédi alapelveket és alapértékeket." Az új Szabályzat az Igazságügyi Közlönyben történő kihirdetése napján, de leghamarabb 2009. január 1-jén lép hatályba.

Az elmúlt években néhány ügyvédi iroda marketingtevékenységének részeként sikerrel alkalmazta a sajtókommunikáció eszközeit, míg számos más jogi szolgáltató a szigorú hazai szabályozás miatt óvatosabb maradt. A Kamara elnökségének döntése egyértelművé tette, hogy a jogi szolgáltatók más gazdasági tanácsadó vállalatokhoz hasonlóan szabadon és demokratikusan alkalmazhatják az etikus reklám és kommunikáció eszközeit.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo