Miért jó, ha ügyvéd is hirdethet?

"Jelentős elmozdulást hozhat a jogi szolgáltatók kommunikációjában az Ügyvédi Etikai Szabályzat módosítása az ügyvédi reklámtilalom enyhítéséről" - mondta dr. Hegyi Gábor, a Capital Communications ügyvezető igazgatója az ügyvédi reklám szabályozásának változásait ismertető, a CompLex Kiadó szervezésben lezajlott budapesti konferencián.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

"A szabadabb tájékoztatás és az ügyvédi irodák jobb láthatósága elősegíti, hogy a közvélemény pontosabban értse a nemzeti össztermékhez nagyban hozzájáruló vállalatokat segítő ügyvédi társadalom gazdasági szerepét és súlyát. A liberálisabb reklámszabályozásnak köszönhetően tovább nő a verseny a jogi szolgáltatók piacán is, ami - a gazdaság egyéb szektoraihoz hasonlóan - az ügyfelek érdekeit szolgálja" - tette hozzá a kommunikációs szakember.

A konferencián elhangzott, hogy a jogi szolgáltatókkal kapcsolatos új versenyjogi kihívásokat felismerve, valamint az egyes - főként nemzetközi hátterű - ügyvédi irodák megnövekedett kommunikációs- és marketingtevékenységét érzékelve a Magyar Ügyvédi Kamara (Kamara) elnöksége kezdeményezte az Ügyvédi Etikai Szabályzat egyes rendelkezéseinek pontosítását, kibővítését, illetve a magyar és európai jogszabályi és egyéb követelményeknek való megfeleltetését.

A kibővített Szabályzat többek között kimondja: "Az ügyvéd jogosult az általa nyújtott szolgáltatásokról a nyilvánosságot tájékoztatni feltéve, hogy a tájékoztatás pontos, nem félrevezető és nem sérti a Szabályzat Preambulumában megfogalmazott ügyvédi alapelveket és alapértékeket." Az új Szabályzat az Igazságügyi Közlönyben történő kihirdetése napján, de leghamarabb 2009. január 1-jén lép hatályba.

Az elmúlt években néhány ügyvédi iroda marketingtevékenységének részeként sikerrel alkalmazta a sajtókommunikáció eszközeit, míg számos más jogi szolgáltató a szigorú hazai szabályozás miatt óvatosabb maradt. A Kamara elnökségének döntése egyértelművé tette, hogy a jogi szolgáltatók más gazdasági tanácsadó vállalatokhoz hasonlóan szabadon és demokratikusan alkalmazhatják az etikus reklám és kommunikáció eszközeit.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo