Miért jó, ha ügyvéd is hirdethet?

"Jelentős elmozdulást hozhat a jogi szolgáltatók kommunikációjában az Ügyvédi Etikai Szabályzat módosítása az ügyvédi reklámtilalom enyhítéséről" - mondta dr. Hegyi Gábor, a Capital Communications ügyvezető igazgatója az ügyvédi reklám szabályozásának változásait ismertető, a CompLex Kiadó szervezésben lezajlott budapesti konferencián.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

"A szabadabb tájékoztatás és az ügyvédi irodák jobb láthatósága elősegíti, hogy a közvélemény pontosabban értse a nemzeti össztermékhez nagyban hozzájáruló vállalatokat segítő ügyvédi társadalom gazdasági szerepét és súlyát. A liberálisabb reklámszabályozásnak köszönhetően tovább nő a verseny a jogi szolgáltatók piacán is, ami - a gazdaság egyéb szektoraihoz hasonlóan - az ügyfelek érdekeit szolgálja" - tette hozzá a kommunikációs szakember.

A konferencián elhangzott, hogy a jogi szolgáltatókkal kapcsolatos új versenyjogi kihívásokat felismerve, valamint az egyes - főként nemzetközi hátterű - ügyvédi irodák megnövekedett kommunikációs- és marketingtevékenységét érzékelve a Magyar Ügyvédi Kamara (Kamara) elnöksége kezdeményezte az Ügyvédi Etikai Szabályzat egyes rendelkezéseinek pontosítását, kibővítését, illetve a magyar és európai jogszabályi és egyéb követelményeknek való megfeleltetését.

A kibővített Szabályzat többek között kimondja: "Az ügyvéd jogosult az általa nyújtott szolgáltatásokról a nyilvánosságot tájékoztatni feltéve, hogy a tájékoztatás pontos, nem félrevezető és nem sérti a Szabályzat Preambulumában megfogalmazott ügyvédi alapelveket és alapértékeket." Az új Szabályzat az Igazságügyi Közlönyben történő kihirdetése napján, de leghamarabb 2009. január 1-jén lép hatályba.

Az elmúlt években néhány ügyvédi iroda marketingtevékenységének részeként sikerrel alkalmazta a sajtókommunikáció eszközeit, míg számos más jogi szolgáltató a szigorú hazai szabályozás miatt óvatosabb maradt. A Kamara elnökségének döntése egyértelművé tette, hogy a jogi szolgáltatók más gazdasági tanácsadó vállalatokhoz hasonlóan szabadon és demokratikusan alkalmazhatják az etikus reklám és kommunikáció eszközeit.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo