Mi a helyzet a fővárosi vendéglátópiacon?

A bevásárlóközpontokba, illetve néhány utcába koncentrálódnak a vendéglátóhelyek Budapesten, a bérleti díj a legfelkapottabb helyen elérheti a havi és négyzetméterenkénti 140 eurót is - közölte a GVA Robertson nemzetközi ingatlan-tanácsadó magyar részlege.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nagy bevásárló központokban a tulajdonos jelöli ki a vendéglátás helyét, ez általában nem több a bérbe adható terület 20 százalékánál. Ezek kiegészítik a bevásárlóközpont kínálatát, és a nyitva tartásuk is az üzletekéhez igazodik. Ugyanakkor ezeken a helyeken más funkciókat ellátó vendéglátó helyek is vannak, például éjszakai bárok, és éjszaka is működő bowling pályák is.

Az egyes utcákba koncentrálódó vendéglátóhelyek nem a beruházók döntései alapján kerültek oda, hanem szerves fejlődés eredményei. Ilyen például a Liszt Ferenc tér, ahol 15 éve nyíltak az első éttermek, jelenleg nincs már kínálat, telítődött a hely.

A GVA elemzése tartalmazza a legfontosabb ilyen utcákban lévő éttermek, kávézók bérleti díjait. A Liszt Ferenc téren ez 35-50 euró, a Ráday utcában 15-50 euró, a Király utcában 15-60 euró, míg a legdrágább Váci utcában 35-140 euró havonta és négyzetméterenként. Ezeken túl az utcára néző teraszok után akár havi egymillió forintot is elkérnek az önkormányzatok.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo