Mennyire húzzák meg a nadrágszíjat egy nyaralásért a magyarok?

A nyári utazást tervező felnőtt magyar lakosság 80 százaléka takarékoskodik a nyaralása érdekében, és a legtöbben folyamatosan spórolnak azért, hogy pihenni mehessenek – derül ki a CIB Bank megbízásából készült friss felmérésből. A takarékoskodókra jellemző, hogy az élet több területén is igyekeznek visszafogni a költéseiket vagy növelni a bevételüket. A nyaralást nem tervezők kétharmada a pénzhiányt jelölte meg legfőbb okként.

A reprezentatív felmérésből kiderül, hogy a nyaralást tervezők körében messze azoknak a tábora a legnagyobb, akik folyamatosan félretesznek annak érdekében, hogy elutazhassanak nyáron: a válaszadók 38 százaléka nyilatkozott így. Igen magas – 18 százalékos – ugyanakkor azoknak az aránya is ebben a csoportban, akik 3-4 hónapig takarékoskodnak előre, de ugyanennyien nyilatkoztak úgy, hogy egyáltalán nem tesznek félre nyaralásra.

A kutatás főbb megállapításai:

• a nyaralást tervezők négyötöde spórol, hogy elutazhasson

• 38 százalékuk folyamatosan takarékoskodik ennek érdekében

• a 40 év alattiak az átlagnál rövidebb ideig spórolnak: 21 százalékuk legfeljebb négy hónapig tesz félre

• a 40-59 éves korosztály közel fele viszont egyáltalán nem tesz nyaralásra félre pénzt

• a nyaralásra való spórolás az élet egyéb területein is jellemző: leginkább a szórakozást, az impulzusvásárlásokat és a ruházkodást igyekeznek visszafogni a cél érdekében a magyarok

• a nyaralást nem tervezők 64 százalékánál a pénzhiány szerepet játszik a döntésben: a 60 év alattiaknál viszont 74 százalékos az arány

• a felnőtt magyarok 45 százaléka nyaral idén, 34 százalékuk ugyanakkor biztosan nem utazik el

Az egyes korosztályok, társadalmi csoportok között felfedezhetők különbségek a nyaralásra való spórolást illetően. A fiatal (18 és 39 év közötti) korosztályra az átlagnál jellemzőbb, hogy csak rövid ideig takarékoskodik: 9 százalékuk 1-2 hónapig, 12 százalékuk pedig 3-4 hónapig spórol, ami jóval magasabb az átlagnál. A 40-59 éves korosztálynál viszont az a szembetűnő, hogy közel 50 százalékuk egyáltalán nem tesz félre nyaralásra, viszont a folyamatosan takarékoskodók 25 százalékos aránya jóval elmarad az átlagtól.

Véleményvezér

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.
Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország

Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország 

A hadiipari részvényeké a jövő.
Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo