Melyik reklámban bíznak a magyarok?

Sorrendben az újságok, rádió és tévé reklámjaiban bíznak leginkább a magyarok, a hagyományos médiumok közül. Az Internet-használók számára ugyanakkor hitelesebbek a más fogyasztóktól e-mailben kapott információk, az online hírlevelek és a márkák honlapjai. Leghatékonyabb reklám azonban a szájpropaganda Magyarországon is, világszerte is. Többek között ezt tárta fel a Nielsen piackutató intézet 47 országban, köztük Magyarországon is végzett kutatása a reklámok iránti bizalomról.

A magyar Internetezők kiemelkedő aránya bízik a neten hozzáférhető reklámokban. Sőt, a magyarok a világ élvonalába tartoznak a más fogyasztóktól e-mailben kapott vélemények, valamint a szintén e-mailben érkező, megrendelt reklám-tájékoztatás pozitív megítélésével. Ebből a két szempontból az USA-ban megkérdezett Internet-használókkal vagyunk egy szinten, míg a lista élén ázsiai vagy latin-amerikai országok állnak.

A felmérésről
A Nielsen öt földrész 47 országában végzett kutatása során 26 500 Internet-használót kérdezett meg arról, hogy mennyire tartja megbízhatónak a reklámokat, tizenhárom féle médiumban.
A médiumok köre kiterjed az újságoktól és tévétől a márkák honlapjáig.
A márkák honlapjain található információhoz is három magyar megkérdezettből majdnem ketten bizalommal viszonyulnak. Az európaiak általában kevésbé bíznak a reklámokban, mint a világátlag. A globális trendektől azonban eltér a magyarországi összkép. Az említett három netes médium megítélésénél ugyanis a magyarok 61-66 százalékos aránya magasabb, mint a 47 ország átlaga.

#img2#

Kétharmad a szomszédoktól

A szájpropaganda Magyarországon is a leghatékonyabb hirdetés, de azért kevesebben bíznak benne, mint globálisan vagy Európában. A magyar válaszadók 68 százaléka bízik a szájról szájra terjedő ajánlásokban.

Az európaiak a hagyományos médiumok reklámjaiban is kevésbé bíznak, mint a  többi földrész fogyasztói. A magyar trend itt is eltér a főáramtól. Az újságok, tévé és magazinok hirdetéseiben kevesebb honfitársunk bízik, mint az európai átlag. A rádióreklámok hitelességével viszont a magyar mutató ugyanakkora, mint kontinensünk középértéke.

Az újsághirdetéseket globálisan a Fülöp-szigeteken és Dél-Afrikában tartják legtöbben hitelesnek. Európában a hollandok és finnek vezetnek, nem csak ebből a szempontból, de a tévé megítélésében szintén. A magazinoknál a hollandok és írek állnak az európai lista élén, ahogyan a rádiónál is.

#img3#

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo