A szállodák pünkösdkor is jól jártak: az utazók 48 százaléka hotelekben pihent, 32 százalék pedig magán- és egyéb szálláshelyet választott. Mind a belföldi, mind a nemzetközi turisták körében a négycsillagos szállodák hódítottak, a hazai vendégek 53 százaléka, míg a külföldiek 54 százaléka foglalt ilyen kategóriájú hotelben. Kihasználtságuk is a nyári főszezont idézte, és elérte a 73 százalékot. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adataiból az is kiderült, hogy a kánikulai ünnepi hétvége legidősebb vendége 100 éves volt és Budapesten szállt meg egy közösségi szálláshelyen, míg a legfiatalabb csak pár hónapos kisgyermek volt, és a szüleivel a fővárosban egy négycsillagos szállodában pihent.
A főszezoni csúcsokat idéző forgalom a szálláshelyek bevételeiben is rekordokat döntött: az ünnep összesen 12,1 milliárd forinttal gazdagította a szálláshelyeket, 35 százalékkal múlva felül a tavalyi pünkösd hétvége eredményét.
A hazai nyár mindig többet ad
Javában tart a Visit Hungary „A hazai nyár mindig többet ad” szlogennel futó belföldi forgalomösztönző kampánya. A július 15-ig lefoglalt három éjszakás vagy annál is hosszabb hazai tartózkodás mellé az utazók még egy éjszakát kapnak ajándékba a kampányhoz csatlakozott szálláshelyeken, ezekből a csodasmagyarorszag.hu oldalon válaszhatnak a nyaralást tervezők. Az akció célja, hogy még több hazai élményt szerezhessenek a magyar családok, és hosszabb ideig kapcsolódhassanak ki a plusz egy éjszakának köszönhetően.