Megrohanták a nyaralók a Balatont

A június elején berobbant kánikula igazi úti lázat és ezzel kimagasló eredményeket hozott: tavalyhoz képest 20 százalékkal több, 288 ezer vendég keresett kikapcsolódást az ünnepi hosszú hétvégén. A pünkösd királya a magyar tenger volt: az összes hazai vendég 30 százaléka partjainál hűsölt ezen az ünnepen.

A szállodák pünkösdkor is jól jártak: az utazók 48 százaléka hotelekben pihent, 32 százalék pedig magán- és egyéb szálláshelyet választott. Mind a belföldi, mind a nemzetközi turisták körében a négycsillagos szállodák hódítottak, a hazai vendégek 53 százaléka, míg a külföldiek 54 százaléka foglalt ilyen kategóriájú hotelben. Kihasználtságuk is a nyári főszezont idézte, és elérte a 73 százalékot. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adataiból az is kiderült, hogy a kánikulai ünnepi hétvége legidősebb vendége 100 éves volt és Budapesten szállt meg egy közösségi szálláshelyen, míg a legfiatalabb csak pár hónapos kisgyermek volt, és a szüleivel a fővárosban egy négycsillagos szállodában pihent.

A főszezoni csúcsokat idéző forgalom a szálláshelyek bevételeiben is rekordokat döntött: az ünnep összesen 12,1 milliárd forinttal gazdagította a szálláshelyeket, 35 százalékkal múlva felül a tavalyi pünkösd hétvége eredményét.

A hazai nyár mindig többet ad

Javában tart a Visit Hungary „A hazai nyár mindig többet ad” szlogennel futó belföldi forgalomösztönző kampánya. A július 15-ig lefoglalt három éjszakás vagy annál is hosszabb hazai tartózkodás mellé az utazók még egy éjszakát kapnak ajándékba a kampányhoz csatlakozott szálláshelyeken, ezekből a csodasmagyarorszag.hu oldalon válaszhatnak a nyaralást tervezők. Az akció célja, hogy még több hazai élményt szerezhessenek a magyar családok, és hosszabb ideig kapcsolódhassanak ki a plusz egy éjszakának köszönhetően.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo